آیت‌الله اعرافی:
امام‌جمعه قم بابیان اینکه هیئت‌های عزاداری باید سلامت عزاداران را پاس بدارند، گفت: از هیئت‌های عزاداری و جوانان تقاضا دارم که با اتکا و خلاقیت در کنار عزاداری نسبت به‌سلامت عزاداران اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 21 August 2020

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا مکتب پرفروغ و در تاریخ بشریت یک قطعه ممتاز و بی‌نظیر است.

امام‌جمعه قم افزود: عاشورا اوج اخلاص، فداکاری، شجاعت، جانبازی، فضائل اخلاقی و آسمانی است، از سوی دیگر در سپاه مخالف نهایت قساوت و بی‌رحمی وجود دارد.

‌وی با تأکید بر اینکه عاشورا آیینه تمام نمای اسلام است، بیان کرد: در این روز عظیم قدرت الهی ظهور پیدا کرد، صدها راز و رمز در این واقعه مهم جمع شده و این موضوع راز ماندگاری و بقای عاشورا است و از گذرگاه‌های زیادی عبور کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: زن در منطق اسلام مفهوم نمادین دارد و برخلاف منطق جاهلی نوین که زن را ابزار شهوت‌رانی مرد می‌خواهد و ارزش وی را به جایگاه حیوانی فرو می‌آورد ولی در اسلام زن دارای جایگاه متعالی و ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زینب(س) در برابر یزید با خطبه‌های آتشین حقایق واقعه عاشورا بیان کرد، دختران و زنان جامعه اسلامی باید نسبت به این موضوع توجه کنند که الگویی نظیر حضرت زینب(س) دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: انتظار می‌رود که عزاداران حسینی امسال در شرایط کرونا نسبت به موارد بهداشتی تأکید داشته باشند و شکوه عزاداری را باشکوه رعایت بهداشت موردتوجه قرار دهند.

‌امام‌جمعه قم بابیان اینکه هیئت‌های عزاداری باید سلامت عزاداران را پاس بدارند، افزود: از هیئت‌های عزاداری و جوانان پرشور تشکر می‌کنم و تقاضا دارم که با اتکا و خلاقیت در کنار عزاداری نسبت به‌سلامت عزاداران اهتمام داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی افزود: گروه‌های جهادی، طلاب و بسیجیان در زمینهٔ مقابله با کرونا خوش درخشیدند، باید با مشاوره‌های دینی و درست دردهای جامعه را التیام بخشیده و همچنین فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنیم و با استفاده صحیح از فضای مجازی دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

‌مدیر حوزه های علمیه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: مسئولان نسبت به پاک‌سازی فضای مجازی توجه داشته باشند، همچنین خانواده‌ها نیز وظیفه مهمی در این زمینه بر عهده‌دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار