معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های جهاد کشاورزی کمبود گوشت قرمز کشور بود که با دستور وزیر جهاد کشاورزی ستاد تنظیم بازار ورود گوشت قرمز به کشور را ممنوع اعلام کرد و جهاد کشاورزی متعهد شد که ۴۰ هزار تن گوشت قرمز را تأمین کند که از این مقدار ۱۰ درصد آن در استان اصفهان تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 28 August 2020

حسین ایران‌دوست در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه در استان اصفهان دو واحد تولیدکننده شیر نوزاد داریم، اظهار داشت: استان اصفهان در حجم تولیدات دامی رتبه نخست و با فاصله کمتری از استان‌های هم‌جوار در تولید شیر رتبه نخست را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: وزارت جهاد کشاورزی میانگین تولید شیر به ازای هر فرد را ۱۲۰ لیتر اعلام کرده است اما در استان اصفهان به ازای هر فرد ۲۸۸ لیتر شیر تولید می‌شود که میانگین مصرف شیر در کشور ما نسبت به جهان پایین است و حداقل به ۱۶۰ لیتر باید برسد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان در تولید گوشت رتبه چهارم کشور را دارد که زیبنده اصفهان نیست که وارد کننده گوشت قرمز دام سبک باشد اما صادر کننده گوشت قرمز دام سنگین هستیم.

ایران‌دوست گفت: خشکسالی‌ها و کمبود آب در مزارع باعث شده است که به دامداری و کشاورزی انبوه و فشرده روی بیاوریم و ناگزیریم در بحث امنیت غذایی با وجود تمام مشکلات تلاش کنیم تا حجم تولیدات حفظ شود و هر چه از سطح باغات و زراعت کاسته می‌شود ناگزیریم توسعه دامپروری کمبودها را جبران کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان گلپایگان به دلیل شرایط اقلیمی که دارد در بخش کشاورزی و دامداری رتبه نخست استان را دارد و می‌طلبد که به سمت دامپروری بزرگ و مجموعه کشت و صنعت قدم برداریم، امروزه با توسعه شهرنشینی روستاها به شهر تبدیل می‌شود و حتی فرهنگ شهری بر روستاها قالب شده است که با اعتراضات مردمی دام‌ها را به فضای بیرون شهر باید ببریم و یکی از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ایجاد دامپروری‌های بزرگ است که هم بهره‌وری بیشتری دارد و هم ضریب خوداتکایی بیشتری دارد و از طرفی کیفیت محصول نیز بهتر است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جهاد کشاورزی کمبود گوشت قرمز کشور بود که با دستور وزیر جهاد کشاورزی ستاد تنظیم بازار ورود گوشت قرمز به کشور را ممنوع اعلام کرد و جهاد کشاورزی متعهد شد که ۴۰ هزار تن گوشت قرمز را تأمین کند که از این مقدار ۱۰ درصد آن در استان اصفهان تولید می‌شود.

ایران‌دوست بیان کرد: امروزه تولیدکنندگان کشور به ویژه دامداران جهادگران جنگ اقتصادی هستند دامداران با وجود مشکلاتی که در تأمین نهاده‌های دامی دارند و نمی‌توانیم بیش از قیمت شیر را افزایش دهیم همچنان به تولید مشغول هستند و نگران تولید لبنیات و گوشت قرمز و تخم‌مرغ و مرغ نیستیم و مازاد تولید نیز داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: سال گذشته از استان اصفهان بالغ بر ۱۰ هزار تن پودر شیر و مرغ و تخم مرغ به کشورهای همسایه صادر کردیم و امسال نیز در این شرایط جنگ اقتصادی تلاش خواهیم کرد که علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور صادر کننده تمام محصولات کشاورزی و دامداری و طیور باشیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت واقعی تولید دامداری بسیار بالاتر از ظرفیت پروانه‌ای است که مشکلات اصلی دامداری‌ها است، اظهار داشت: نگران کمبود دانه ذرت و جو نیستیم و تنها محدودیت ما گنجاله سویا است، بالغ بر ۷۰۰ هزار تن دانه سویا به کارخانه‌ها روغن‌کشی ارسال شده است و ۱۸۰ هزار تن دانه سویا در داخل کشور برداشت کردیم و اخیراً شرکت پشتیبانی دام کشور یک محموله سویا از کشور هند خریداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار