مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: در مناطق جدید شهری و مناطقی که رو به توسعه است، زمینی برای ساخت مدرسه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 31 August 2020

به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان افزود: زمین آموزشی درمناطقی از جمله شهرک پردیسان، شهرک قدس، انسجام، بلوار ۱۵ خرداد، بلوار غدیر و شهرک فاطمیه قم که در مسیر توسعه قرار دارند، توسط دستگاه‌های مسئول کمتر و یا اصلا دیده نشده است.

وی اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در بلوار غدیر قم با وجود صدور هزاران پروانه ساخت واحدهای مسکونی، ولی هنوز یک مترمربع نیز زمین به آموزش‌وپرورش واگذار نشده تا بتوانیم از طریق خیران اقدام به احداث مدرسه نماییم.

وی با تاکید بر این‌که نبود زمین از مشکلات جدی آموزش‌وپرورش است، گفت: در محدود برخی مناطق جدید شهری مانند شهرک پردیسان و شهرک قدس که وظیفه واگذاری زمین بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، مشکل کمتر است و حداقل زمین‌های موردنیاز در نظر گرفته‌شده و باید واگذار شود.

پورگلیان خاطرنشان کرد: در محدوده شهر که واگذاری زمین وظیفه شهرداری است، مشکلات بیشتر است.

وی بیان کرد: مدارس قم در ۶۸ منطقه تقسیم‌بندی و اطلاعات مدارس به‌طور کامل احصا شده است؛ برخی مناطق به لحاظ افق آموزشی سبز است به این معنا که مدارس این مناطق به‌صورت یک شیفته هم قابل مدیریت است.

وی افزود: در برخی مناطق، مدارس ۲ شیفته نیز قابل‌ارائه خدمات است  و در برخی دیگر که قرمز است، یعنی ممکن است مدیریت مدارس به‌صورت ۲ شیفته نیز پاسخگوی نیاز نباشد.

برای سال تحصیلی جدید، ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ۲۶۵ هزار نفر بود که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار