کد خبر: ۸۹۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 04 September 2020

 

دوره آموزش کارآفرینی برای سمن‌های آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - مسئولان آستارا با برگزاری دوره آموزش کارآفرینی برای اعضای سازمان‌های مردم نهاد، آنها را با ظرفیت‌های اشتغال و کسب و کار و روش‌های تبدیل ایده به ثروت و سرمایه آشنا کردند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا روز پنجشنبه در کارگاه آموزش سمن ها در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کسانی که دل در گرو پیشرفت و آبادانی کشور دارند باید با تلاش برای رفع مشکل بیکاری به کمک دولت بیایند و با تحقق شعار سال، به اشتغال و تولید بپردازند.

کامبیز لقمانی مقدم با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال برای بانوان گفت: در حوزه اشتغال روستایی، افق و آینده خوبی برای ایجاد اشتغال در صنایع دستی و محصولات بومی وجود دارد.

وی بیان کرد: فعالیت سمن ها در پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نتایج خوبی در پی دارد و باید با تکیه بر توان و تخصص نیروهای جوان، در حوزه کشاورزی نیز تلاش کنند.

وی ادامه داد: نبود مهارت های لازم در بین جوانان، عامل مهمی در بیکاری آنهاست و باید برای توانمندسازی آنان اقدامات بیشتر صورت گیرد تا بازار کار، جوانان دارای مهارت را جذب کند.

معاون فرماندار آستارا از برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای جوانان استقبال کرد و برنامه ریزی دستگاه های اجرایی مسئول را در این رابطه خواستار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آستارا نیز در این کارگاه آموزشی اظهارکرد: کارآفرینی، یک ایده و نوآوری ذهنی است و فرد کارآفرین، آن را به ثروت و سرمایه تبدیل می کند.

بهمن کارگر شهامت افزود: مدیریت کسب و کار نیازمند برنامه ‌ریزی است و نقش تاثیرگذاری در موفقیت دارد و برگزاری کارگاه ‌های آموزشی برای توسعه فرصت‌های شغلی لازم است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۰ سمن در آن فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار