نخستین پل عابر پیاده برقی میدان ۱۷ شهریور آمل در کشمکش‌های مسئولان شهری بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 06 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری تسنیم از آمل، شهر آمل به لحاظ جمعیتی جزو سومین شهرهای مازندران جای می‌گیرد که حدود 280 هزار جمعیت شهری را در خود جای داده است.
این شهر با وجود داشتن بلوارها و راه‌های ارتباطی درون شهری به یکدیگر و تلاش مسئولان شهری بر افزایش ساخت کمربندی‌های کوچک با مشکل حجم ترافیکی روبه‌رو است.
یکی از محورهای پرتردد خیابان‌های این شهر واقع در میدان 17 شهریور به سمت جاده نور بدلیل عبورومرور شهروندان از این سوی خیابان به آن سو است. به طوری که روزانه این تردد مسافران موجب ناراحتی بسیاری از رانندگان وسایط نقلیه درون شهری شده است.
شورای شهر و شهرداری آمل برای رفع این معضل تردد تصمیم بر راه‌اندازی و نصب پل عابر پیاده برقی گرفتند و اجرای آن را در ردیف موصوبات شورا قرار دادند.
این پل در دستور کار قرار گرفت و قبل از روزهای پایانی سال 93 طبق آخرین نشست مطبوعاتی شهردار و رئیس شورای شهر آمل خبر براتمام این پل قبل از پایان سال داده شد اما با گذشت هفت ماه از آغاز این پروژه و وعده‌های این مسئول شهری این پروژه نیمه‌کاره مانده است.
این توقف بر اختلاف بین شهرداری با اداره اوقاف این شهرستان برمی‌گردد که اداره اوقاف جایگاه نصب این پل را جزو موقوفات مرحوم نامدار خراسانی می‌داند و مدعی شده تا قبل اتمام کار و راه‌اندازی پله برقی شهرداری باید حق موقوفه را به جا آورد.
این امر موجب توقف کامل پروژه و سرگردانی مردم بر راه‌اندازی نصب نیمه‌کاره پل عابر پیاده برقی شده است و با توجه به مرکز دید بسیاری از شهروندان وجه ناخوشایندی را در سطح شهر ایجاد کرده است.
در این بین رئیس شورای شهر آمل در آخرین جلسه علنی هیئت رئیسه شورا قبل از انتخابات جدید و ورود سه ساله‌ شورای شهر از دوره چهارم دغدغه‌های خود را براین پروژه نیمه کاره به عنوان منافع مردم مطرح می‌کند.
خسرو ابراهیم‌زاده با اشاره به وضعیت کارشناسی در مورد زمین و توافق اداره‌کل اوقاف برای 390 متر از فضای عبور عموم از جلوی مدرسه طالقانی و ایستگاه تاکسی بلوار طالب آملی و پایه‌های پله برقی به مانند توافق‌نامه ترکمنچای بیان و عنوان کرد: شورا نسبت به این کاربری کارشناسی معترض است و توافق زمینی برای عام‌المنفعه با برآورد متری 12 میلیون تومان قابل قبول نیست.
وی با تاکید براینکه شورا و شهرداری امانت‌دار مردم هستند، گفت: عدم اجرای این پروژه و برداشتن پله برقی با تعییم مصوبات شورا، مطمئنا به نفع مردم خواهد بود تا هزینه میلیاردی شهرداری برای نصب و راه‌اندازی این پل به اوقاف پول بدهد.
ابراهیم‌زاده با بیان اینکه این تصمیم‌گیری غیراصول و بدون کارشناسانه است، افزود: براساس گفته‌های اوقاف بین خبرنگاران بر عدم شکایت به شهرداری این نهاد در 14 دی 93 از دست شهرداری برای نصب پله برقی در زمین موقوفه شکایت و مستندات آن کیفری و حقوقی وجود دارد.
رئیس شورای شهر آمل ادامه داد: ما موظفیم در هر حوزه‌ای به شهروندان خدمت دهیم نه خدمتی که به پرداخت جریمه کلان شویم.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه در روزهای آینده و پس از انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر آمل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در موصوبات شورا به هیچ وجه قبول این مبلغ مورد تایید واقع نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار