کد خبر: ۹۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 07 September 2015

نائب رییس هیات سوارکاری استان البرز گفت: عملکرد هیات البرز در سال‌های اخیر مورد توجه فدراسیون سوارکاری بوده است.

الهام عرب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: فعالیت هیات سوارکاری استان البرز در سال‌های اخیر بسیار خوب بوده به طوری که با نظر فدراسیون در میان خوب‌های کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در شرایط فعلی مهمترین مشکلی که هیات را آزار می‌دهد کمبود منابع مالی است، برگزاری مسابقه‌های سوارکاری هزینه‌های بسیاری دارد که این منابع محدود جوابگوی آن نیست.

عرب با بیان این که به دلیل شرایط بد اقتصادی حامیان مالی (اسپانسر) نیز کمتر به حضور و سرمایه گذاری در ورزش تمایل نشان می‌دهند، گفت: این موضوع دلیلی شده تا کارها به سختی انجام شده و چرخ رشد و پیشرفت سوارکاری نیز به کندی حرکت کند.

داور رسمی فدراسیون سوارکاری در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به حضور و علاقه‌مندی بانوان به این رشته، افزود: بانوان علاقه زیادی به رشته سوارکاری دارند اما به دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌توانند هم پای مردان در این رشته فعالیت داشته باشند.

عرب یادآورشد: در بخش آموزش و تفریحی حضور بانوان مطلوب است اما در بخش مسابقه به دلیل برخی محدودیت‌ها از جمله اسب و همچنین مشغله کاری حضور کمرنگ‌تری در مقایسه با مردان دارند.

نائب رئیس هیات سوارکاری استان البرز با اشاره به رقابت زنان با مردان در رقابت‌های سوارکاری گفت: در چند سال اخیر رقابت زنان و مردان به صورت همزمان برگزار می‌شود که این موضوع از نظر من عادلانه نیست.

عرب در پایان گفت: به دلیل گران بودن و هزینه نگهداری بالای اسب، بسیار از بانوان توانایی خریدن اسب ندارند و مجبورند به طور مشترک از اسب استفاده کنند که این امر دلیلی است تا بانوان نتوانند با قدرت در رقابتهای مختلف حاضر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار