مدیرکل امور روستایی استانداری:
مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری تهران گفت: یکی از بهترین خدماتی که در این دولت و نظام به روستاییان و عشایر ارائه شده، توجه به بهبود معیشت ساکنان این مناطق محسوب می‌شود و بر همین اساس اشتغالزایی در روستاهای استان مورد توجه قرار قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 06 October 2020

معصومه پرندوار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، افزود: ما به دنبال این هستیم که روستاییان در روستاها بمانند و مهاجرت معکوس رخ دهد و این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر آنکه ما روستاها را به عنوان مکانی برای فرهنگ‌سازی و تولید بشناسیم.

وی همچنین شهرها را زائیده تولید و فرهنگ روستایی برشمرد و تلاش برای حفظ زندگی و پایداری ساکنان آن را اقدامی برای پاسداری از منابع تولید غذا و امنیت در جامعه اعلام کرد.

پرندوار تاکید کرد: رویکرد نظام و دولت در حقیقت تقویت روستاها به عنوان مراکز فرهنگ‌سازی و تولید غذای ایمن است اما امروز به وضوح دریافته‌ایم که منابع طبیعی روستاهای ما محدود است و نمی‌توان برای همیشه بر روی آب و خاک حاصلخیز آن برنامه‌ریزی کرد.

وی همچنین اجرای طرح بوم‌گردی را فرصتی برای بهبود امرار معاش روستاییان دانست و بیان کرد: برخی از روستاهای استان از ثمره اجرای این طرح بهره‌مند شده است.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری تهران بیان کرد: در طرح بوم‌گردی دولت به دنبال این است که روستاییان فرهنگ، خانه و منطقه خود را به عنوان یک مجموعه گردشگری معرفی کنند و آن را در اختیار بوم‌گردان و دوستداران طبیعت قرار دهند.

وی اظهار داشت: به دنبال اجرای چنین طرحی، منابع طبیعی و فرهنگ روستاییان به کمک امرار معاش و ثروت‌افزایی آنان می‌آید و از مهاجرت روستاییان به شهرها به علت نبود درآمد و اشتغال جلوگیری می‌کند.

«پرندوار» با بیان اینکه برای اجرای این طرح در روستاها از یک سو شرکت‌های دانش‌بنیان و از سوی دیگر خود روستاییان می‌توانند وارد شوند، ادامه داد: اکنون تعدادی از روستاهای استان تهران دارای خانه بوم‌گردی است و با توجه به وجود تحریم و فشار آن بر اقتصاد کشور، بوم‌گردی فرصتی برای همه افرادی است که می‌خواهند سفری ایمن و کم‌خطر را تجربه کنند.

وی خاطر نشان کرد: این نوع سفر هم می‌تواند برای دوستداران روستا فرصتی برای حضور در نقاط بکر باشد و هم ممر درآمدی برای روستاییان تلقی شود همانگونه که تاکنون نیز روستاییان از آن استقبال کرده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون این خانه‌ها از سویی توانسته در روستاها جاذبه گردشگری ایجاد کند و به محل درآمد مناسبی برای روستاییان تبدیل شود و از سوی دیگر ارتباط بین شهر و روستا را برقرار کند و فرهنگ ارزشمند روستایی را به نمایش بگذارد.

پرندوار تاکید کرد: امروز باید به دنبال این باشیم که بتوانیم روستاها را با اشتغالزایی توانمند کنیم تا هم روستاییان مهاجرت نکنند و در خانه خود بمانند و هم امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار