کارشناس شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از برداشت میگو وانامی از ۲ استخر ذخیره آب کشاورزی واقع در روستای هرمود مهرخویی و دشت کریما خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 05 November 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، محمدرضا صادقی گفت: ذخیره سازی آزمایشی حدود ۱۶ هزار قطعه پست لارو (PL ۱۳) میگوی وانامی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی لارستان در مرداد ماه سال جاری انجام شد که پس از سپری شدن ۶۰ روز از دوره پرورش و به علت کاهش دما در منطقه و پیشگیری از بروز تلفات، عملیات برداشت در اواخر مهر ماه صورت گرفت .

وی ابراز کرد: کل میزان برداشت از این دو استخر خاکی با مجموع مساحت ۵۵۰ مترمربع و با کیفیت آب لب شور، حدود ۱۱۰ کیلوگرم میگو با میانگین وزن ۹ گرم است.

صادقی با اشاره به اینکه طول دوره مناسب پرورش میگو بین ۳ تا چهار ماه است، بیان کرد: به رغم اینکه دوره پرورش آزمایشی مذکور با حداقل امکانات در لارستان و در زمان کوتاه ۶۰ روزه صورت گرفته است، با این حال وزن میگوهای صید شده مناسب ارزیابی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مقاومت گونه پرورشی میگوی وانامی نسبت به شوری آب و شرایط اقلیمی شهرستان لارستان در مقایسه با سایر مناطق استان، پرورش این گونه میگو انتخاب مناسبی برای استخر‌هایی با آب لب شور در لارستان است.

برچسب ها: پرورش ، میگو ، لارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار