رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین گفت: اصلاح طرح هندسی و حفاظت از پل‌های تاریخی شهرستان خمین در دستورکار کارگروه مهر و میراث این شهرستان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 09 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی افزود: جلسه این کارگروه روز گذشته به ریاست متقی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار و با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با دستور کار بررسی وضعیت دو پل تاریخی روستای جلماجرد و پل حاج مرتضی شهر خمین و دستکند تاریخی روستای تهیق در محل فرمانداری برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین یادآورشد: متأسفانه به دلیل عدم رعایت مسایل فنی جاده و تردد انواع خودرو سنگین به این آثار تاریخی آسیب جدی وارد شده است که براساس مصوبه این جلسه اصلاح طرح هندسی و حفاظت ورودی پل حاجی‌خان روستای جلماجرد، ایجاد راه‌بند فلزی به منظور جلوگیری از تردد وسایل سنگین بر روی پل‌های تاریخی جلماجرد و بررسی طرح ایجاد راه دسترسی و آب‌نما برای تردد وسایل سنگین در مجاورت این پل‌ها، با هدف ماندگاری بیشتر این میراث ارزشمند تاریخی اجرا می‌شوند.
او گفت: پیگیری واگذاری پل حاج مرتضی شهر خمین به بخش خصوصی به منظور ایجاد تأسیسات گردشگری و سفره‌خانه سنتی، پیگیری مرمت و بهره‌برداری از دستکند تاریخی روستای تهیق و ... از مصوبات دیگر این جلسه بود.
مشهدی با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مجری این طرح، افزود: برنامه‌ریزی برای تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری و روستایی در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی، ترویج و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و حفظ و احیاء میراث‌فرهنگی از وظایف اصلی این کارگروه است.
او گفت: امید می رود با استمرار برگزاری جلسات کارگروه مهر و میراث با هدف توسعه همکاری‌های همه‌جانبه، ایجاد تعامل بین ادارات ذیربط و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های محلی، فعالان و تشکل‌های مردم‌نهاد در حفظ و احیای آثار تاریخی شهرستان تأثیر‌گذار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار