معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه امسال در فصل زمستان امکانات خوبی در اختیار شهرداران مناطق قرار گرفته است گفت: با این امکانات و آمادگی لازم که وجود دارد مردم در بارندگی ها به ویژه در زمان بارش برف غافلگیر نخواهند شد.
کد خبر: ۹۲۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 10 December 2020

«مجتبی یزدانی» روز پنجشنبه که در مانور برف روبی شهرداری منطقه ۲۱ سخن می گفت افزود: از اردیبهشت ماه کارهای اجرایی و هماهنگی برای فصل سرما در شهرداری تهران آغاز شد، مشکلات و نیازهای مناطق مختلف احصا شد و پس از برگزاری جلسات نیازها و امکانات لازم برای خدمات رسانی مناسب به شهروندان در فصل سرما انجام شد.

وی افزود: برای خدمت رسانی مناسب به مردم ۲۴۰ خودرو با کاربری محلول و نمک پاش در اختیار شهرداران مناطق ۲۲ گانه علی الخصوص مناطق یک تا ۶ و همچنین مناطق ۲۱ و ۲۲ شد و همچنین ۵۰ دستگاه نیز اورهال شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در بارندگی های اخیر ۵۵ میلی متر بارندگی در شهر تهران ثبت شد که در این بارندگی ها خدمات رسانی شهرداری مناسب بود.

به گفته وی، با هماهنگی انجام شده با اداره کل هواشناسی پیامک های پیش بینی هواشناسی برای شهرداران و مدیران اجرایی حوزه شهرداری ها از قبل ارسال می شود و با اطلاعات و امکانات لازم مشغول خدمات رسانی می شوند.

یزدانی تاکید کرد: سناریوهای قبل به هنگام و بعد از بارندگی در مناطق شهرداری تدوین شده و با این امکانات و مدیریت شهرداران مناطق فکر می کنم امسال مشکلی در زمینه بارندگی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشور امکانات خوبی دارد افزود: امکانات خوبی در دست دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری، پلیس راهور و ... است و دراین مسیر برای اینکه موفق شویم باید یک هم افزایی و هماهنگی لازم بین دستگاه ها اجرا شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تهران نیاز به اورژانس هوایی داشت که با تفاهم نامه ای که با سازمان اورژانس کشور منعقد شد شهرداری نسبت به احداث پد بالگرد اقدام خواهد کرد و سازمان اورژانس نسبت به تامین بالگرد اقدام می کند که این اقدام نیز با هماهنگی لازم در حال اجرا است.

ورودی غربی پایتخت آراسته می شود

شهردار منطقه ۲۱ شهر تهران نیز با بیان اینکه این منطقه ورودی غربی پایتخت محسوب می شود گفت: تلاش داریم با تامین امکانات و اعتبارات لازم این منطقه پایتخت را آراسته تر کنیم.

«رضا رجب زاده» نیز در این مراسم اظهار داشت: به منظور ارزیابی آمادگی منطقه در مواجه با بارندگی ها این مانور عملیاتی برگزار شد.

وی افزود: از مدت ها قبل هماهنگی و اقدامات لازم در زمینه تامین ماشین آلات و نیروهای با تجربه و کارآمد در فصل سرما انجام شد و امسال تلاش داریم با خدمات رسانی مناسب مردم از بارندگی ها لذت ببرند.

رجب زاده ادامه داد: منطقه ۲۱ تهران با شهرستان های شهریار و قدس همجوار است و این مانور با همکاری شهرداران و فرمانداران این شهرستان ها انجام شد.

به گفته وی، پروژه زیر گذر باغستان با همکاری فرمانداری شهریار و چند پروژه نیز با همکاری فرمانداری شهرستان قدس در دست اجرا داریم.

شهردار منطقه ۲۱ تهران خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح های زیباسازی و محوطه سازی نیازمند اعتبارات بیشتر شهرداری تهران هستیم که تلاش داریم با تامین این اعتبارات معابر و مناطق ورودی غربی پایتخت را زیباتر برای شهروندان کنیم.

همچنین فرماندار شهرستان قدس نیز در این مراسم گفت: با همکاری شهرداری منطقه ۲۱ اصلاح هندسی برای دسترسی به بزرگراه های حکیم و فتح را در دستور کار داریم.

«لیلا واثقی» افزود: همچنین تلاش داریم با اجرای طرحی ترافیک کفش ملی را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری منطقه ۲۱ طرح های خوبی در دست اجرا است و تلاش داریم با اجرای این برنامه خدمت رسانی مناسب به مردم داشته باشیم.

به گفته واثقی، تلاش شده با امکانات و برنامه ریزی لازم در زمستان امسال مردم با کمترین مشکل مواجه شوند و مجموعه شهرداری و فرمانداری نیز برای خدمت رسانی به مردم از آمادگی لازم برخوردار است.

به گزارش ایرنا، مانور برف روبی شهرداری منطقه ۲۱ شهر تهران با مشارکت فرمانداران و شهرداری های قدس و شهریار در منطقه تهرانسر برگزار شد.

منطقه ۲۱ شهرداری به صورت مثلثی کشیده در منتهی الیه غرب تهران در امتداد جاده های ارتباطی تهران – کرج تا بعد از دوراهی کاروانسرای سنگی گسترده شده است.

این منطقه از شمال به اتوبان تهران – کرج، از جنوب به جاده قدیم تهران – کرج، از شرق به مسیل کن و از غرب به امتداد شمالی – جنوبی حد فاصل اتوبان و جاده قدیم کرج محدود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار