برای توانمند سازی بانوان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ۳ طرح ملی ویژه بانوان در آذربایجان غربی اجرا میشود.
کد خبر: ۹۲۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 16 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در نشست تخصصی زنان و خانواده در شهرستان خو‌ی برگزار شد گفت: طرح توان افزایی و توانمند سازی زنان در سکونتگاه‌های غیر رسمی، تاب آوری اجتماعی زنان و اجرای سند ارتقای وضعیت زنان این طرح‌ها راشامل میشود که در ۱۷ شهرستان استان با همکاری و مشارکت ۱۱ دستگاه اجرایی شهرستان‌ها اجرا میشود.
علیلو افزود: در استان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از زنان استان زیر پوشش اهداف و برنامه‌های این طرح‌های ملی قرار گرفته اند.
وی از حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: امسال برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی به بیش از ۱ هزار ۲۹۱ نفر تسهیلات کم هره پرداخت شده است.
علیلو پرداخت ۵ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های زنان روستایی را یک کام مهم در جهت توانمند سازی بانوان استان در سالجاری اعلام کرد.
وی همچنین از حمایت از بانوان استان در عرصه اقتصادی با راه اندازی بازارچه‌های مشاغل خانگی خبر داد و گفت: تا پایان امسال در تمام شهرستان‌هایی که پارک بانوان دارند بازارچه‌های تولیدات مشاغل خانگی بانوان بهمراه کلنیگ‌های مشاوره مادر و کودک و کتابخانه راه اندازی میشود.
آقای عباسی فرماندار خو‌ی هم در این نشست مشارکت زنان در بخش‌های مختلف را یکی از مولفه‌های توسعه پایدار جامعه دانست و برضرورت تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و حمایت از زنان کار آفرین تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار