افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا بابرگزاری دورهمی درشب یلدا
از امشب منع تردد شبانه در بابل از ساعت ۱۸ اعمال می‌شود و با فعال بودن دوربین های سطح شهر خودروهای متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 19 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، باتوجه به مرگ چهار بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته نگرانی همه ما بویژه کادر درمانی این است که برگزاری دورهمی شب یلدا آمار فوتی‌های ناشی از کرونا را در شهرستان افزایش می‌دهد.

با بستری ۲۵ بیمار جدید ، آمار کل بستری در بیمارستان های بابل به ۱۹۵ نفر رسیده است در حالی که هنوز ما به برگزاری دورهمی شب یلدا نرسیده ایم و این نگرانی به صورت جدی وجود دارد که آمارهای بستری بشدت افزایش یابد.

اگر شهروندان بابلی هشدارهای ارائه شده در خصوص خطر برپایی دورهمی شب یلدا را جدی نگیرند ، بابل در وضعیت بد کرونایی قرار می گیرد و آمار بستری و فوتی های کرونایی به مراتب افزایش می یابد چون ارزیابی آمارهای ۱۰ ماه گذشته به ما ثابت کرده که هر گاه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تعلل و سهل انگاری کردند ، مراکز بهداشتی ما با بحران مواجه شدند.

از امشب منع تردد شبانه در بابل از ساعت ۱۸ اعمال می‌شود و با فعال بودن دوربین های سطح شهر خودروهای متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

امروز در هر خانواده ای افراد تحصیل کرده حضور دارند که انتظار همه به خصوص کادر درمانی این است که این جوانان خطر تجمع دورهمی شب یلدا را برای اعضای دیگر خانواده روشنگری کنند و مانع از برگزاری این دورهمی شوند .

به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که بعد از ۱۰ ماه هنوز خانواده‌ ها خطر ویرانگر این ویروس را جدی نگیرند و برای برپایی دورهمی شب یلدا اقدام کنند.

آمارهای بستری در مراکز درمانی نشان می دهد که این ویروس به کودک ، پیر و جوان رحم نمی کند و تمامی گروه‌های سنی بخصوص سالمندان در خطر ابتلا قرار دارند.

جوانان نباید اجازه دهند که به خاطر خوشی کوتاه مدت دورهمی شب یلدای سال جاری ، سال های زیادی از شب یلدا داغدار عزیزان خود باشیم و این مناسبت مهم ملی را تبدیل به مناسبت داغداری برای جمع خانواده کنیم .

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۶۵ درصد بابلی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار باید به ۹۵ درصد برسد تا زمینه قطع زنجیره ویروس‌کرونا فراهم شود.

ولی زاده بورا از همه بابلی ها خواست تا شرایط کرونایی را درک کنند و شب یلدای امسال را متفاوت تر از سال‌های قبل بدانند و با خانه نشینی در منزل شخصی خود مراسم های سنتی این شب را بجا بیاورند و خستگی ۱۰ ماهه کادر درمانی بابل را درک کنند که دیگر توانی برای این سربازان خط مقدم کرونا باقی نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار