مدیرکل ورزش و جوانان قم از تلاش های صورت گرفته برای توسعه ورزش بانوان و افزایش سرانه ورزشی در این حوزه خبرداد.
کد خبر: ۹۳۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 30 January 2021

به گزارش تابناک قم، رسول منعم در خصوص ورزش بانوان در استان قم عنوان کرد: به همه هیئت های ورزشی ابلاغ شده است که در صورت وجود متقاضی بانوان، در اماکن ورزشی تا ساعت چهار اولویت با بانوان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان، با اشاره براینکه برخی از ورزش ها باید با شرایط فرهنگی تلفیق داده شود، اظهار کرد: با برخی نظارت ها استادیوم یادگار امام را می توان در اختیار فوتبال بانوان قرار دادکه در رابطه با ایاب ذهاب نیز هیئت فوتبال باید اندیشه ای کند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که درمجموعه های مرکزی فضایی را برای رشته های دومیدانی، فوتبال و.. برای بانوان مهیا کنیم، تصریح  کرد: در رابطه با ورزشگاه تختی صحبت های اولیه صورت گرفته تا در صورت تمایل بخش خصوصی و در راستای اجرای ماده 27 این ورزشگاه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و در صورتی که برگشت اعتبار مالی آن توجیه پذیر نیز باشد این  مجموعه با  فضایی کاملا اصولی در اختیار بانوان قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره براینکه برای دوچرخه سواری بانوان نیز باتوجه به شرایط باید مکانی ویژه بانوان مانند دانشگاه حضرت معصومه، پارک های بانوان و...در نظر گرفته شود، بیان کرد: توقع داریم که شهرداری در بخش ایجاد فضای ورزشی در بوستان ها جدی تر عمل کند.

منعم ادامه داد: در توسعه ورزش همگانی موضوع استفاده از فضای مدارس در روزهای تعطیل مطرح شده است که می تواند زیرساخت مناسبی را در اختیار بانوان قرار دهد که امیدواریم با  کمک آموزش و پرورش بتوانیم این امر را عملی کنیم.

وی با تاکید براینکه با توجه به بافت فرهنگی قم علاقه مند هستیم که بدون ایجاد هر گونه دافعه ای همه افراد را جذب ورزش کنیم و عده ای نسبت به این امر بدبین نشوند، خاطرنشان کرد: به شهرداری نیز پیشنهاد شده که زمین کنار بوستان نرگس به ما واگذار شود که بتوانیم مسیری جداگانه برای استفاده شبانه روزی بانوان از این پارک ایجاد کنیم.

 وی با اشاره براینکه تلاش شده است که مشکلات ورزش های روباز را در ورزش های سر پوشیده جبران کرده ایم، وی افزود: علاقه مند به حضور بانوان در عرصه مدیریت ورزشی هستیم و مقدمات این امر را نیز فراهم کرده ایم و در همین راستا به عنوان یکی از استان های پیشتاز، اداره بانوان ورزش و جوانان را به معاونت بانوان ارتقا دادیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار