آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان بندرعباس در نخستین روز دهه مبارک فجر با حضور استاندار هرمزگان؛
تابناک- با نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان، آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 01 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی در آئین افتتاح این پروژه‌ها، با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه ۴۰۰ هکتاری پرورش میگو در شرق بندرعباس، عنوان کرد: در این پروژه با بهره‌گیری از تجربیات و دانش و به کارگیری استخرهای نیم هکتاری سعی شده است، بهره‌وری بیشتری صورت گیرد.

وی سطح مفید زیر کشت این پروژه را ۲۸۰ هکتار خواند و افزود: در فاز نخست بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار هزینه شده و تا پایان پروژه میزان سرمایه گذاری در این پروژه به بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می رسد.

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه در فاز نهایی در قالب 13 مزرعه 30 هکتاری و با حدود 400 استخر به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولید میگوی پرورشی این پروژه بالغ بر هزار و 400 تن در هر دوره پرورشی است.

همتی تصریح کرد: این مزرعه برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: استان هرمزگان در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پرورش میگو دارد که امید است با پیگیری ها و تلاش های در حال انجام در آینده ایی نزدیک شاهد رسیدن سطح زیر کشت به حدود ۱۸ هزار هکتار باشیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با زیر کشت رفتن این میزان از اراضی پرورش میگو، حدود یک سوم از ظرفیت شناسایی شده و مستعد پرورش میگوی استان به زیر کشت می رود.

در ادامه فاز نهایی مسکن یاران ولایت فرهنگیان بندرعباس در قالب ۱۶۸ واحد مسکونی در نخستین روز دهه مبارک فجر با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع مجموعا شامل ۴۲۰ واحد مسکونی است و طی اجرای فاز سوم، ۱۳۰ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به آنان اعطا شده است.

در دهه فجر سال جاری 1019 پروژه در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید که 202 پروژه آن در شهرستان بندرعباس است.

انتهای پیام/ز259

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار