مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: ۱۰ طرح این اداره‌کل به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
کد خبر: ۹۳۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 02 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، علینقی حیدریان روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح ها شامل عملیات آبخیزداری و آبخوان داری و احیای مراتع است که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح ها با هدف کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی در حوزه های آبخیز شهرستان های تهران، شمیرانات، ری، ملارد، پاکدشت، ورامین، دماوند و فیروزکوه اجرایی شده است که همزمان با دهه فجر افتتاح می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه با انجام این طرح ها برای ۳۴ هزار و ۵۳۰ نفر اشتغال ایجاد می شود، اظهار داشت: اجرای این طرح ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی می شود.

به گزارش ایرنا، مساحت مراتع استان تهران بیش از ۹۱۹ هزار هکتار است که از این میزان حدود ۶۰ هزار هکتار آن مساحت جنگلی است.

همچنین این استان دارای یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار