معاون سیاسی استاندار البرز گفت: فعالیت فرهنگی یک کار کیفی بوده و باوجود دیربازده بودن، ماندگار و اثرگذار است.
کد خبر: ۹۳۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 03 February 2021

فعالیت‌های فرهنگی دیربازده اما اثرگذار هستند

به گزارش «تابناک البرز» نورمحمد فردی، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و ولادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) بیان داشت: هر اقدامی در هر بخشی از کشور که صورت پذیرد لازمه اش داشتن پیوست فرهنگی است. فرهنگ یک جریان نوساز همراه با توسعه است و شکل گیری انقلاب اسلامی خود، براساس نظریه‌های کلان فرهنگی برگرفته از اسلام بوده است.

وی اظهار داشت: فعالیت فرهنگی یک کار کیفی است و باوجود دیربازده بودن، ماندگار و اثرگذار است. هزینه کردن در موضوعات فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای است که برای آیندگان باقی خواهد ماند.

فردی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه قبل انجمن و ضرورت اجرایی شدن آن، خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کتابخانه‌ها شد و تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی سهم عموم جامعه است و ارتقا جایگاه و افزایش فضاهای آن، موجب اعتلای کتابخوانی و ارتقا فرهنگ عمومی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر پرداخت به موقع و منظم سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از محل درآمدهای شهرداری‌ها خاطر نشان کرد: این پرداخت، قانون و لازم الاجراست و هزینه کرد آن در محل دیگر و یا تهاتر آن با ساخت پروژه‌های کتابخانه‌ای خلاف مقررات است.

وی همچنین با اشاره به گزارش پروژه‌های راکد و در حال ساخت کتابخانه‌ای در استان، از شهرداری چهارباغ خواست تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل پروژه کتابخانه عمومی مهدی‌آباد اقدام و با تجهیز کتابخانه توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، این پروژه در سال جاری افتتاح گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار