معاون وزارت ورزش و جوانان درباره خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.
کد خبر: ۹۳۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 07 February 2021

به گزارش تابناک سمنان مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: برای هر مجموعه‌ای که بخواهد وارد بورس شود، ابتدا باید کشف قیمت صورت گیرد. ابتدا ۱۰ تا ۱۵ درصد از سهام باشگاه را واگذار می‌کنند و مردم می‌توانند حجم مشخصی را خریداری کنند. بعد از یک  یا ۲ ماه که قیمت مشخص شد، مابقی سهام را واگذار می‌کنند.

او افزود: این مبلغ وارد خزانه دولت می‌شود و تلاش می‌کنیم حتی یک درصد از سهام این ۲ باشگاه هم در اختیار وزارت ورزش و دولت نباشد.  

علی نژاد در خصوص اینکه آیا این ۲ باشگاه می‌توانند از این مبالغ برداشت کنند، عنوان کرد: خیر زیرا مالکیت این پول در اختیار دولت است و قصد داریم ۱۰۰ درصد سهام این ۲ باشگاه را واگذار کنیم.

وی در مورد وضعیت این ۲ باشگاه پس از خصوصی سازی گفت: با توجه به قانون حتی یک ریال هم نمی‌توانیم برای این ۲ باشگاه هزینه کنیم و دولت هزینه‌ای برای سرخابی‌ها انجام نخواهد داد، زیرا قانون این اجازه را نمی‌دهد.

معاون وزیر ورزش در پایان در مورد اینکه آیا با تغییر دولت مسیر خصوصی سازی ادامه پیدا می کند یا خیر بیان کرد:  هیچ تضمینی وجود ندارد دولت آینده روند فعلی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را ادامه دهد. اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد ابتدایی را واگذار کنیم فرایند خصوص سازی آغاز می‌شود و شروع این روند نمی‌تواند به راحتی بازگشت پذیر باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار