بیماری کرونا در میان سنین پایین جامعه به‌ویژه کودکان کم خطرتر است، اما به معنای این نیست که اصول بهداشتی در مورد این گروه سنی نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 11 February 2021
 
به گزارش تابناک سمنان سید علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: برآورد‌های پزشکی بیانگر این است که بیماری کرونا در میان سنین پایین جامعه به ویژه کودکان کم خطرتر است اما این مهم به معنای این نیست که شیوه نامه های بهداشتی در مورد این گروه سنی نادیده گرفته شود.

او افزود: شاخص‌های عینی در ابتدای شیوع بیماری نیز مؤید همین مسئله بود که کودکان کمتر از بزرگسالان به این بیماری مبتلا می‌شوند و همین مسئله سبب شده بود که بیماری در کودکان دیرتر قابل تشخیص باشد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد ادامه داد: همچنان نیز دورهمی‌های خانوادگی متهم ردیف اول شیوع و ابتلا به این بیماری و ویروس است و کودکان نیز در این دورهمی‌ها به ویروس مبتلا می شوند.

 جعفری بیان کرد: تب، علائم تنفسی و گوارشی و عضلانی جزو مهمترین علائم بیماری کرونا در میان کودکان است که بسیاری از آن‌ها با علائم بیماری در بزرگسالان مشابه است.

او تصریح کرد : کودک معمولا در هنگام ابتلا به کرونا میل و اشتهای کمتری به غذا دارد و باید این علامت در کودکان مهم انگاشته شود.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار