نماینده شاهرود و میامی در مجلس:
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، گفت: مجلس در مصوبه‌ای دوهزار میلیارد تومان به مناطق روستایی اختصاص داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 03 April 2021

۲هزار میلیارد تومان به مناطق روستایی اختصاص یافت

 

به گزارش تابناک سمنان  علی اصغر خانی صبح شنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویزه شهرستان با بیان اینکه از نگاه مجلس یازدهم جلوگیری از رانت و اختصاص اعتبارات به تمام ارکان نیازمند توسعه از نکات بارز بودجه ۱۴۰۰ بود، تاکید کرد: شفافیت و روشن شدن ابهامات جدی در بخش‌های صادرات، واردات، نفت و مسائل اجتماعی و… از دیگر تأکیدات مجلس در بودجه ۱۴۰۰ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس با تصویب بودجه توانست مشکلات را کاهش دهد، ابراز کرد: نگاه به مناطق محروم و روستاها از نکات بارز بودجه ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه توانستیم دو هزار میلیارد تومان به بخش روستایی در بودجه کمک کنیم.

توجه به بخش‌های روستایی و زیرساخت‌ها

عضو خانه ملت با بیان اینکه بخش‌های روستایی و محروم در بودجه سال ۹۹ تقویت شده است، تاکید کرد: این میزان اعتباری که به مناطق روستایی رسیده، در بودجه سال ۹۸ و ۹۹ وجود نداشت و برای نخستین بار در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

خانی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها و پروژه‌های اجتماعی، عمرانی و… از نکات بارز بودجه ۱۴۰۰ بود که توانستیم در این بودجه مبالغ خوبی را برای این بخش‌ها پیش بینی کنیم، گفت: در این زمینه مجلس توانست به همه بخش‌هایی که فکر می‌کرد در آنها شبهه‌ای در زمینه بودجه وجود دارد، ورود کرد و حتی بودجه برای دولت بازگشت خورد تا بار دوم شفاف‌تر در مجلس بررسی شود لذا باید گفت در نگاه کلان چیزی که در بودجه دیده شده این است که در بخش‌های مختلف به ویژه فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و پروژه‌های نیمه‌کاره حرکت‌های خوبی را داشته باشند.

وی در دیگر بخش سخنان خود افزود: برای شاهرود و میامی نیز بودجه خوبی در نظر گرفته‌ایم هرچند در زمان تصویب اعتبارات، بودجه استانی بسته شده بود اما در بودجه کشوری توانستیم برای این دو شهرستان در بخش‌های مختلف بودجه‌های خوبی را در نظر بگیریم.

نگاه به پروژه‌ها از درون شهرستان

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری، باید به صورت جدی‌تر به مقوله پروژه‌ها ورود داشته باشیم چرا که کارهای بخش اجرایی طبق روال عمومی شکل می‌گیرد و جلو می‌رود پس چندان مشکلی در این بخش نیست اما آنچه می‌تواند تحول ایجاد کند و اشتغال و شکوفایی شهرستان را نوید دهد و ما نیز می‌بایست به آن ورود جدی تری داشته باشیم، موضوع پروژه‌های زیرساختی است.

خانی با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی و عمرانی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اهتمام مسئولان از پایین به بالا یعنی از مسئولان روستاها و بخش‌ها تا شهرستان و سپس استان و کشور را می‌طلبد، بیان داشت: پروژه‌هایی که به نفع جامعه بیشتری از مردم است، می‌بایست در درون شهرستان بهتر مورد توجه قرار گیرد و همچنین می‌بایست هم از ظرفیت‌های بخش خصوصی و هم دولتی در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: هر میزان ما در درون شهرستان بتوانیم زیرساخت‌ها و پروژه‌ها را پیش ببریم و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم، در دفاع از آنان در سطح استان و کشور موفق تر عمل خواهیم کرد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از پروژه‌ها در سطح شهرستان وجود دارد که می‌توانست با اقداماتی که در درون شهرستان‌های شاهرود و میامی مورد نیاز است، در ردیف اعتبارات و بودجه‌ها قرار گیرد اما متأسفانه این امر صورت نگرفت.

خانی همچنین تصریح کرد: برای مثال پروژه محور توسکستان فقط به دلیل اینکه دولت نتوانست در سال ۹۹ موضوع ماده ۲۳ آن را برطرف کند در پروژه‌های امسال قرار نگرفت لذا این نشان می‌دهد که ابتدا ما باید از درون شهرستان اقدامات را مورد تقویت قرار دهیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار