فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشورگفت : بانک اطلاعاتی زمین در استان ها راه اندازی می شود .
کد خبر: ۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ 02 March 2015
سرهنگ سبزعلی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس به پیگیری و اقدامات شکل گرفته در مجموعه سازمان جنگل ها در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی زمین در استان ها اشاره کرد و راه اندازی این سامانه را منوط به تلاش بیشتر ادارات منابع طبیعی کشور دانست .
وی بر گسترش تعاملات و هماهنگی برون سازمانی با نهادها و محاکم قضائی در پیشگیری از تخریب و سوء استفاده سود جویان و متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت :نیروی انتظامی پشتیبان جدی یگان حفاظت در حراست از عرصه های منابع طبیعی است.
وی افزود : خوشبختانه درچند سال اخیر با استفاده از مساعدت دستگاه قضائی کشور فضای بسیار خوبی ایجاد شده است و امیدواریم با نگاه ویژه نیروهای انتظامی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، شاهد کاهش تخریب در این عرصه ها و کوتاه کردن دست متجاوزان باشیم .
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلهای کشور با اشاره به حضور و دخالت بی رویه انسان ها در تخریب محیط زیست و منابع طبیعی گفت : متاسفانه بر اثر این دخالت ها و تغییر فرآیند اکوسیستم در کشور منابع طبیعی آسیب های زیادی را تجربه کرده است.
سرهنگ سبزعلی با بیان اینکه با امکانات دولتی نمی توان از عرصه های بسیار وسیع منابع طبیعی به تنهایی حفاظت کرد افزود : با مشارکت گروه های مردمی و استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی و با بهره گیری از دانش بومی می بایست به سمتی حرکت کرد که معیشت مردم با منابع طبیعی گره زده شود .
وی با اشاره به وضعیت خشکسالی ها و شرایط بحران آب در کشور و بدنبال آن اوضاع نابسامان کاهش سطح مراتع هم گفت : بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی کشور در حوزه منابع طبیعی ناشی از کم توجهی به دانش بومی است.
سرهنگ سبزعلی به استفاده از فن آوری های روز دنیا و نیز کمک گرفتن از واحدهای تحقیقاتی - پژوهشی تاکید کرد و افزود : در آسیب شناسی مشکلات منابع طبیعی بویژه بحران های پیش رو از جمله آتش سوزی ها می توان به افزایش سطح آگاهی عمومی و تلاش در جهت برنامه ریزی های آتی منابع طبیعی گامهای بلندی برداشت.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و کاهش تخریب های بوجود آمده در این اراضی افزود : امیدواریم با همکاری این دو سازمان و نیز همکاری سایر دستگاه ها بتوانیم مشکلات منابع طبیعی را به حداقل ممکن برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار