بخشدار بخش بهمن ابرکوه گفت: از مسئولان می‌خواهیم که مشکلات آب بخش بهمن را جدی‌تر دنبال کنند.
کد خبر: ۹۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 16 September 2015

به گزارش تابناک یزد،«علی‌اکبر اسحاقی» در جمع کشاورزان بخش بهمن با حضور مسئولان آب منطقه‌ای یزد و جمعی از مسئولان ابرکوه اظهار کرد: همه می‌دانیم که آب مایه حیات است و شاید دیر از خواب غفلت در مورد آب بیدار شده‌ایم.

وی افزود: اگر چه دیر متوجه شده‌ایم که چنانچه از لحاظ آب دچار مشکل شویم و یا آب موجود حفظ نشود، دچار چه گرفتاری‌های بزرگی خواهیم شد اما باید هم‌اکنون چاره‌اندیشی کرد. اسحاقی ادامه داد: بحران آب جدی‌تر از آن است که فکر می‌کنیم و به طور قطع کشاورزان بهتر از ما با این مشکل آشنا هستند.
این مسئول با تأکید بر این‌که تنها بهره‌برداران آب می‌توانند به خودشان در این مورد کمک کنند، عنوان کرد: از مسئولان نیز می‌خواهیم که به این بخش در زمینه آب توجه ویژه داشته باشند. وی افزود: این منطقه در مورد آب، پایین دست حساب می‌شود و شهر ابرکوه و بخش مرکزی بالادست به حساب می‌آیند.
بخشدار بهمن با تأکید بر این‌که مدیریت آب توسط کشاورزان بخش بهمن باید به صورت جدی‌تری انجام شود، ادامه داد: در واقع چنانچه مدیریت آب در مناطق بالادست به درستی به اجرا در بیاید، بر روی منابع آبی بخش بهمن تأثیرگذار است و این مسئله کمک بزرگی به کشاورزان این بخش است.
اسحاقی گفت: مسئولان استان نیز باید استان‌های همجوار را با هماهنگی هر چه بیشتر به سمت مدیریت آب در این استان‌ها سوق دهند. بخشدار بهمن در مورد انتظار از کشاورزان بخش بهمن در مورد مدیریت منابع آبی عنوان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم که همت بیشتری برای استفاده از منابع بانکی اختصاص یافته به طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی داشته باشند زیرا تسهیلات خوبی در این مورد در بخش بهمن در نظر گرفته شده است. بخش بهمن در شهرستان ابرکوه و متشکل از دهستان‌های اسفندار و مهرآباد و شهر مهردشت است که بر اساس سرشماری سال 85، بالغ بر 13 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار