مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران از به‌کارگیری یک‌هزار و 430 ناجی غریق در دریای مازندران طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 16 September 2015

به گزارش تابناک مازندران علی شادمان  اظهار کرد: تاکنون 76 نفر غرقی در دریای مازندران داشتیم که نسبت به سال 92، کاهش 61 درصدی داشته است.

وی با اشاره به ایجاد کاهش شیب تند کاهش غرق‌شدگی در سال 92 در مازندران، بیان کرد: البته کاهش 10 درصدی غرقی در سال‌جاری نیز در خور تحسین بوده و نشان از تلاش کاملاً معنادار دست‌اندرکاران طرح‌های دریا در استان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: برخی افراد بدون توجه به توصیه‌های ناجیان غریق و برخی افراد نیز در ساعت خارج از طرح‌های دریا و با شنا در نقاط ممنوعه که شناختی نسبت به محیط دریا ندارند، وارد دریا شده و غرق می‌شوند.

شادمان با بیان اینکه امسال یک‌هزار و 430 ناجی غریق در دریای مازندران به‌کارگیری شده‌ است، افزود: تنها حقوقی که برای 950 نفر از ناجیان غریق پرداخت می‌شود، حدود چهار میلیارد تومان است.

وی به اجرای 94 طرح دریا امسال در دریای مازندران اشاره کرد و بیان داشت: درخواست ما از دست‌اندرکاران و مسئولان طرح‌های دریا در استان این است که در روزهای پایانی اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه هر جا که خارج از طرح سامان‌دهی دریا باشد، امکان حادثه وجود دارد، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است که از شنا کردن خارج از طرح‌های دریا به‌ شدت پرهیز کنند.

شادمان با تأکید بر فرهنگ‌سازی در بحث رعایت بهداشت در سواحل، پیشگیری از غرق شدن افراد در دریا و رعایت و آموزه‌های فرهنگی، گفت: برای رسیدن به اهداف، نیازمند مشارکت همه مردم هستیم اگر همه امکانات را پای کار بیاوریم تا مشارکت، همراهی و فرهنگ‌سازی درست در میان مردم اتفاق نیفتد موفق نمی‌شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار