کد خبر: ۹۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 16 September 2015
تابناک بوشهر: درگيري دو پسرجوان با يك موتورسوار كه قصد زورگيري از آنها را داشت با قتل موتورسوار به پايان رسيد.

صبح ديروز جلسه رسيدگي به اين پرونده در شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عزيزمحمدي برگزار شد. در ابتداي جلسه با قرائت كيفرخواست مشخص شد «شامگاه ٢٤ تير ٨٩ دو پسر ١٧ و ٢٢ ساله در حال پياده‌روي در خيابان ستاري با سرنشينان يك دستگاه موتوسيكلت روبه‌رو شدند كه قصد زورگيري از آنها را داشتند. يكي از سرنشينان موتور كه يك قبضه قمه همراه داشت پس از پياده شدن از موتور آنها را تهديد كرد كه اين اقدام او به درگيري منجر شد. در اين درگيري دو جوان عابر با ضربات چاقو و قمه زورگير را به قتل رسانده و از محل متواري شدند. با اطلاع پليس از وقوع حادثه پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل و براي رسيدگي به پايگاه دهم ويژه قتل آگاهي تهران ارسال شد و كارآگاهان پس از دو ماه هر دو عابر پياده را دستگير كردند. يكي از آنها كه نوجواني ١٧ ساله بود در بازجويي‌ها به زدن ضربه با چاقو به دست و پشت مقتول اعتراف كرد و پسر ٢٢ ساله نيز به ايراد جرح به مقتول متهم شد.»

پس از قرائت كيفرخواست خانواده مقتول تقاضاي قصاص متهمان را از دادگاه درخواست كردند. اين در حالي بود كه آنها پيش از اين از متهم رديف دوم پرونده ١٨٠ ميليون تومان بابت رضايت دريافت كرده اما اكنون مدعي شده بودند كه اين پول فقط براي رضايت درباره جرح بوده و آنها همچنان بر قصاص اصرار دارند؛ موضوعي كه با اعتراض برادران متهم روبه‌رو شد.

با ثبت اظهارات متناقض پدر مقتول، قاضي عزيزمحمدي، رييس دادگاه، متهم رديف اول را به جايگاه احضار كرد. علي كه اكنون ٢٣ سال دارد با قبول اتهام قتل درباره روز حادثه گفت: «روز حادثه من و مهدي – متهم ديگر پرونده – در حال پياده‌روي در خيابان ستاري بوديم كه ناگهان مقتول همراه جواني ديگر با يك دستگاه موتوسيكلت به ما نزديك شدند و با تهديد قمه قصد سرقت گوشي‌هايمان را داشتند. ما مست بوديم و به همين دليل با مقتول درگير شديم. من با چاقو به دست و پشتش زدم و او روي زمين افتاد. مهدي هم با قمه مقتول به سرش زد.» پس از علي نوبت به مهدي رسيد. او نيز كه خانواده‌اش ١٨٠ ميليون تومان بابت رضايت به اولياي دم پرداخت كرده بودند اظهارات علي را تاييد كرد و گفت: «آن شب ما داشتيم راه خودمان را مي‌رفتيم. مقتول مي‌خواست با تهديد قمه از ما زورگيري كند و ما هم فقط از خودمان دفاع كرديم. هيچ قصدي براي كشتنش نداشتيم اما چون مست بوديم درگيري ما رنگ خون گرفت.» هنوز اظهارات مهدي تمام نشده بود كه پدر مقتول به او اعتراض كرد و گفت پسرش زورگير نبوده و هيچ سابقه كيفري هم نداشته است. با اين حرف او رييس دادگاه فردي را كه گوشي‌اش در جيب مقتول پيدا شده بود به جايگاه احضار كرد. مرد جوان كه شش سال پيش توسط مقتول مورد زورگيري قرار گرفته بود، گفت: «شش سال پيش داشتم موتورم را پارك مي‌كردم كه ناگهان پسري جوان سوار بر موتوسيكلت به من نزديك شد و با تهديد قمه گوشي‌ام را دزديد و با يكي از دوستانش متواري شد. آنها كه چند متر رفته بودند دوباره برگشتند تا موتورم را هم بدزدند اما چون مردم جمع شده بودند نتوانستند. با اين حال مقتول با قمه يك ضربه به آرنجم زد كه هنوز هم ردش مانده. » مرد جوان ادامه داد: «پس از مدتي، با گوشي من از بيمارستان با برادرم تماس گرفتند و گفتند كه من فوت كرده‌ام! برادرم كه خيلي ترسيده بود سريع خود را به بيمارستان رساند اما وقتي مقتول را ديد متوجه شد او همان سارق گوشي‌ام بوده و من سالم هستم. من هم وقتي خودم را به بيمارستان رساندم مقتول را شناسايي كردم. او همان زورگير گوشي‌ام بود. وقتي هم به كلانتري رفتيم تا پرونده را پيگيري كنيم چند نفر ديگر هم آمده بودند كه مقتول از آنها هم زورگيري كرده بود.» با ثبت اظهارات مطلع، دو متهم براي آخرين دفاع به جايگاه احضار شدند و هر دو تقاضاي بخشش كردند. سرانجام قضات وارد شور شدند و متهم رديف اول پرونده را از قصاص تبرئه، پرداخت ديه و پنج سال زندان به دليل ارتكاب به قتل و ٨٠ ضربه شلاق به دليل شرب خمر محكوم كردند. متهم رديف دوم نيز با توجه به رضايت اولياي دم تبرئه و به ٨٠ ضربه شلاق محكوم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار