عباس حسنخانی :
عباس حسن خانی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم ساکن در مناطق مرزی فعالیت مثبت اقتصادی دارند، گفت: مهمترین دغدغه ما هم اکنون تعطیلی مرز می باشد که ادامه این روند می تواند منطقه را با مشکلات جدی روبرو سازد.
کد خبر: ۹۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 16 September 2015

تابناک آذربایجان غربی به نقل ازجوان پرس :فرماندار ارومیه صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار داشت: واردات و قاچاق کالا به داخل کشور، فرصت های شغلی بسیاری را از بین می برد و برنامه ریزی جدی برای کاهش قاچاق، می تواند سهم مهمی در اشتغال زایی برای جوانان داشته باشد.

عباس حسن خانی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم ساکن در مناطق مرزی فعالیت مثبت اقتصادی دارند، افزود: مهمترین دغدغه ما هم اکنون تعطیلی مرز می باشد که ادامه این روند می تواند منطقه را با مشکلات جدی روبرو سازد.

وی با ابراز نگرانی از تداوم بسته ماندن گذرگاههای مرزی شهرستان ارومیه، تصریح کرد: نیروهای انسانی متعددی در زمینه واردات و صادرات کالا در این مناطق فعال هستند و ادامه تعطیلی مرز برای آنها مشکل ساز خواهد بود.

فرماندار ارومیه دغدغه اصلی خود را وضعیت معیشتی مرزنشینان و جلوگیری از گرایش آنها به قاچاق دانسته و خاطرنشان ساخت: یکی از دلایل افزایش آمار قاچاق انسان در منطقه را می توان وضعیت نامناسب اقتصادی مرزنشینان به دنبال بسته شدن مرز معرفی کرد.

حسن خانی گفت: دولت به صورت جدی به دنبال برنامه ریزی و تدوین راهکارهایی برای جلوگیری از رفتارهای ناخواسته مرزنشینان است تا بسته شدن مرز، تبعات جبران ناپذیری برای منطقه نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار