رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۶۱ درصد از اعتبارات مصوب سال گذشته شهرستان ری در بخش استانی تخصیص یافت که این رقم در مقایسه با ادوار گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 19 May 2021

مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان ری، اظهار کرد: سرجمع اعتبارات مصوب سال گذشته شهرستان ری از محل استانی ۳۹ میلیارد تومان که از این میزان ۲۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی گفت: افزون بر این رقم، مبلغ ۲۷ میلیارد تومان برای طرح‌های ملی معرفی شده از محل اعتبارات ملی نیز اختصاص یافت که در هفت محور از جمله راه‌های روستایی، آبرسانی روستایی، تملک دارایی سرمایه ای، جرائم راهنمایی و رانندگی و سایر حوزه‌ها تعریف شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بعد از ابلاغ قانون بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت، توزیع اعتبارات از اوایل خرداد در سطح استان تهران انجام خواهد گرفت.

شفیعی اضافه کرد: همچنین از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان بین شهرداری و دهیاری های شهرستان ری توزیع شد و سهم روستاهای فاقد دهیاری نیز در اختیار فرمانداری شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به تحولات تحولات جمعیتی در شهرستان ری گفت: سرشماری های ۱۰ ساله با توجه به رشد سریع جمعیت تکافوی برنامه ریزی را نمی‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به پیگیری و تکمیل طرح های مهم و اولویت دار شهرستان ری ادامه داد: مجتمع فرهنگی که سال ۹۶ مصوب شده و در مرحله برگزار مناقصه و ورزشگاه ۳۰ هزار نفری قیام دشت از طرح‌هایی مهمی است که در دست احداث بوده و پیگیر تکمیل آن‌ها هستیم.

شفیعی بازسازی ۲ مدرسه، احداث چند مرکز جامع سلامت، احداث جایگزین بیمارستان شهدای هفتم تیر، نوسازی بیمارستان فیروزآبادی، برق شهرک صنعتی شمس آباد، تعریض محور چرمشهر و ساماندهی آب‌های سطح جنوب تهران از طرح‌های اولویت دار در دست احداث شهرستان ری است که پیگیری اختصاص بودجه و تکمیل آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به تمدن هفت هزارساله شهرستان ری یادآور شد: بنا داریم که داشته‌های فرهنگی این شهرستان را بیشتر و به نحو بهتری عرضه کنیم، اگر لازم باشد بناهای تاریخی و فرهنگی مرمت و بازسازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار