معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به نیاز کرمانشاه به ساخت ۹ تقاطع غیرهمسطح دیگر، گفت: در حال حاضر ساخت پنج تقاطع سپهبد شهید سلیمانی، میدان سپاه، مادر، آزادگان و دیزل آباد در اولویت است.
کد خبر: ۹۶۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 20 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محسن ارجمندی، با اشاره به افزایش روزافزون مشکلات ترافیک در حوزه شهری گفت: با افزایش جمعیت شهری و افزایش خودروها، روز به روز بر معضل ترافیک افزوده می شود و اگر نتوانیم همپای این مشکلات زیرساخت های لازم برای روان سازی ترافیک را ایجاد کنیم، قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

وی احداث تقاطع های غیرهمسطح را یکی از راهکارهای موثر در رفع معضل ترافیک عنوان کرد وافزود: در حال حاضر شهر کرمانشاه حدود یازده تقاطع غیرهمسطح دارد و ساخت پنج تقاطع دیگر در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: اولین تقاطع اولویت‌دار تقاطع غیرهمسطح سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که خوشبختانه با پیشرفت خوبی در حال اجراست و برخی مسیرهای آن نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ارجمندی تصریح کرد: در گام بعدی ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه(میدان نفت) در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی آن شروع شده و کارهای آن در حال انجام است، اما با توجه به اینکه تمرکز براتمام تقاطع شهید سلیمانی است، بعد از اتمام این پروژه، اجرای تقاطع میدان سپاه از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تقاطع های مادر، آزادگان و دیزل آباد را در اولویت های بعدی اجرا عنوان کرد.

وی افزود: در برنامه بلند مدت کرمانشاه حداقل به 20 تقاطع نیاز دارد که با وجود یازده تقاطع موجود و پنج تقاطعی که در اولویت قرار گرفته، ساخت چهار تقاطع دیگر در بلند مدت نیاز است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح یکی از راهکارهای کاهش و کنترل ترافیک است و در کنار آن باید اقداماتی چون تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و سیستم حمل و نقل ریلی هم در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه به فرسودگی سیستم حمل و نقل عمومی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه اقدامی در خصوص نوسازی این ناوگان در سالهای گذشته صورت نگرفته و همین امر موجب شده سیستم حمل و نقل عمومی شهر عملا فرسوده باشد.

وی افزود: در راستای نوسازی این ناوگان امسال 40 میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم و 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز از محل سازمان شهرداری های وزارت کشور بصورت اوراق مشارکت قرار است در اختیارمان قرار گیرد که هنوز ابلاغ نشده است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: در کنار خریداری اتوبوس های جدید، بازسازی اتوبوس های موجود را هم در دستورکار داریم.

این مسئول همچنین با اشاره به ضرورت راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی در شهر کرمانشاه، گفت: در همین راستا ساخت فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه به جد در حال پیگیری است و برنامه این است این فاز از پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: امسال برای این پروژه 700 میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم و کارهای آن در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار