کد خبر: ۹۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ 17 September 2015
شهردارمنطقه شش کرج گفت: 30 مورد ساخت و ساز غیرمجاز دراین منطقه تخریب شد.

عزیز صدر نژاد روز پنج شنبه افزود: این اقدام با دستور ویژه معاون دادستان مرکز استان و اخذ حکم قضایی،در محدوده جاده برغان انجام شد .

وی ادامه داد:با توجه به دستور ویژه شهردار کرج مبنی بر کنترل ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح مناطق 12 گانه این کلانشهر، هماهنگی های لازم برای تخریب و رفع آثار بناهای احداثی فاقد پروانه ساخت به عمل آمد.

صدرنژاد با تاکید بر اینکه احداث بناهای فاقد کیفیت و استحکام موجب تهدید امنیت جانی شهروندان می شود، افزود: در محدوده جاده برغان برخی افراد بدون داشتن مجوزهای قانونی اقدام به دیوار کشی و ساخت بنا کرده بودند که با دستور قضایی معاون داستان کرج تخریب شدند.

وی اظهارکرد:ساخت و سازغیرمجاز از پرحاشیه ترین مباحث شهری است و این ساخت و سازهاکه به صورت غیر قانونی و بدون نظارت کارشناسان انجام می شود، نه تنها سبب آسیب زدن به سیما و منظر شهری می شود بلکه مبلمان شهری و روند شهرسازی را نیز با مشکل مواجه می کند.

این مسوول بیان کرد: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به عنوان اولویت مهم در دستور کار حوزه کنترل و نظارت منطقه 6 شهرداری کرج قرار دارد که هدف از انجام آن علاوه بر مسائل عنوان شده، پیشگیری از تبعات منفی ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز به لحاظ فنی می باشد.

شهردار منطقه 6 کرج یادآور شد: باید به موازات سخت گیری و اقدامات پیشگیرانه، فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و گروهی را در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم با زوایای پنهان ساخت و سازهای غیر مجاز و تاثیر مخرب آن بر سلامت جسمی و روانی شهروندان، منابع آبی، محیط زیست و منابع طبیعی و... در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: خریداران حرف اول را در تشویق یا بازدارندگی سازندگان به نحوه ساخت بناها می زنند.

شهرداری منطقه شش کرج جمعیتی بالغ بر 220 هزار نفر را تحت پوشش خدماتی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار