برزو کلانتری در سرمقاله نشریه نقش البرز نوشت: البرز در جیره بندی آب با وجود دو سد بزرگ درکشور به‌عنوان نخستین استان است و در قطعی برق هم متأسفانه نخستین هستیم که ناشی از نبود مدیریت صحیح و مؤثر در تلاش برای اخذ سرانه‌های مختلف از پایتخت است.
کد خبر: ۹۶۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 24 May 2021

البرز به ابرمدیران نیاز دارد

به گزارش «تابناک البرز» البرز از زمان تاسیس تا به امروز متاسفانه از وجود مدیران قوی، دلسوز و کارآمد محروم بوده است و این امر در شکل‌گیری این استان و ایجاد سنگ و بنای ان بسیار تاثیر‌گذار بوده است. البرز به ابرمدیرانی نیاز دارد که توان اداره و استفاده از توانمندی‌‌های بی‌نظیر آن را داشته باشند، اینکه در سرانه‌های درمانی، آموزش اشتغال، حاشیه‌نشینی و داشتن مشکلات عدیده مقام نخست را داریم و در تخصیص بودجه کشوری در اخرین رتبه قرار داریم این نشان از ضعف مدیریت حاکم بر استان است.
استان‌های دوردست همگی در تهران دارای دفاتر با مدیرانی قوی برای ایجاد ارتباط با وزارتخانه‌ها و نهادها و هر سازمانی که بتواند جذب سرانه برای آن استان باشد، دارند و بسیار فعال هم هستند، اما البرز زیرگوش تهران درتلاش برای اخذ سرانه ای که به شدت به آن نیاز دارد عاجز است.
البرز بار جمعیتی و مهاجرتی بسیار سنگینی را به‌ویژه در این چند سال اخیر تحمل می‌شود و اگر به‌عنوان استانی ویژه از همه لحاظ به ان نگریسته نشود جفا به مردمی است که در هشت‌سال دفاع مقدس دلیر‌مردان و شیر‌زنانش حماسه‌های جاویدی آفریدند که تا ابد در تارک کشور نقش بسته است.
مشکلات البرز فقط در آنچه نگاشته شد محدود نمی‌شود، البرز به‌ویژه کلانشهر کرج در حوزه‌های مدیریت شهری نیز با مشکلات بسیاری روبروست، آنچه مدیریت شهری در شهری کلان مانند کرج را رنج می‌دهد تلاش‌های ناصواب در چند دوره گذشته شوراهای شهر است که متاسفانه بیش از انچه که در قانون به وظایف آنان پرداخته است در ایجاد مشکلات برای شهر به‌ویژه شهرداری این نهاد برخاسته از متن مردم است.
در ادوار مختلف تلاش شوراها برای چینش مدیران بسیار ضعیف در جای جای شهرداری‌ها و فشار سهمگین بر شهردار برای تثبیت اراده خود بوده است که عملا شهردار و شهرداری را در مسیر ضعف و انفعال سوق داده است. شوراها متاسفانه بیش از انچه که به مسئولیت خود بپردازند سر در گریبان انچه نگاشته شده دارند و‌این امر باعث ضربات جبران‌ناپذیری در صورت ادامه این روند به شهر و ایجاد جو نارضایتی و نا امیدی میان شهروندان دارد.
با آغاز به‌کار هر دوره چهار ساله شوراها، هجوم نیروهای ستادهای راه‌یافتگان به شورا و فشار به شهردار برای تحمیل این جماعت به شهرداری خود حدیث مفصلی است که در پنج دوره گذشته شاهد آن بوده‌ایم درنتیجه آن بدنه شهرداری فربه شده است.
بعد از وارد شدن نیروها نوبت فشار مضاعف بر شهردار برای نشاندن این افراد بر کرسی‌های مدیریتی بدون هیچ تجربه مدیریتی یا کار اداری است که اثرات منفی بر شهر داشته و دارد، امیدورام در این دوره افرادی به شورا ها توسط مردم راه یابند که ولایت‌مدار، اخلاق‌مدار و تخصص‌محور باشند و هدف‌شان خدمت به مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار