مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اعلام اینکه کتابخانه خیرساز زنده‌یاد «رکسانا میناشی» در شهرستان اسلام آبادغرب تجهیز شده و آماده افتتاح است، گفت: با افتتاح این کنابخانه، زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان به پنج هزار و ۹۴ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،معصومه حسنی خونسار اظهار داشت: هزینه‌های احداث ساختمان این کتابخانه از سوی «شمسی گل محمدی»، خیر کتابخانه‌ساز پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: این کتابخانه به یاد دختر مرحوم وی «رکسانا میناشی» نامگذاری شده که در سن ۱۹ سالگی در کشور فرانسه تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

حسنی خونسار افزود: این کتابخانه با زیربنای ۵۵۰ متر با حمایت های استاندار وقت با کاربری فرهنگی در محله شرف آباد برای دسترسی ساکنان مسکن مهر شرف آباد این شهرستان احداث شد.

به گفته وی، کلنگ احداث این کتابخانه، فروردین ماه سال ۱۳۹۱ به زمین زده شد و سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت این کتابخانه از سوی این خیر کتابخانه‌ساز در نظر گرفته شد.

این مسوول ادامه داد: پس از احداث، ساختمان کتابخانه به صورت کامل به نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت بهره برداری به عنوان کتابخانه عمومی واگذار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی عنوان کرد: با حمایت های فرماندار شهرستان اسلام آباد این کتابخانه به زودی در تابستان ۱۴۰۰ تجهیز و بازگشایی می گردد.

وی در ادامه سخنانش گفت: اکنون در استان کرمانشاه ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع فعال است.

او یادآوری کرد: اکنون یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و تعداد اعضای این کتابخانه ها به ۷۲ هزار نفر رسیده است.

حسنی‌خونسار همچنین تعداد کتب موجود در کتابخانه های عمومی استان را یک میلیون و ۱۸۴ هزار و۴۲۴ نسخه اعلام کرد.

وی اظهار داشت: شهرستان اسلام آباد غرب دارای ۶ کتابخانه عمومی نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی و تعداد۳ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخوان است که ۱۰۷ هزار نسخه کتاب دارد.

جهانبخش حیدری، فرماندار و رئیس انجن کتابخانه های عمومی شهرستان اسلام آباد غرب طی بازدید از ساختمان کتابخانه مبلغ ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات این شهرستان جهت تکمیل و تجهیز کتابخانه تخصیص داد.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار