بارقه های امید در گفتار مسئولین؛
به گواه اکثر متولیان، مسئولان حال و اسبق و مردم سایر بخش ها آبدانان به آنچه مستحق آن بوده نرسیده و آنچنان باید و شاید به این سامان توجه نشده و عقب ماندگی این شهر پیشرو در فرهنگ و دانش مفرط است.
کد خبر: ۹۶۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 31 May 2021

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: بی گمان آبدانان از زمره شهرستان های کم برخوردار استان بوده که از نظر زیرساختی فقیر و در حوزه اقتصاد و طرح های اشتغالزایی طی ادوار گذشته سرمایه گذاری آنچنانی یا به عبارت بهتر سرمایه گذاری قابل ذکری صورت نگرفته است.

ضعف بنیه اقتصادی، بن بست جغرافیایی و عدم بهره مندی از سرمایه گذاری دولتی و شبه دولتی در این شهر بیکاری را به اوج و در نتیجه مهاجرت آنهم از نوع نخبگان را تشدید کرده است.

این خطه که به شهر علم و دانش شهیر است به لحاظ نیروی انسانی تحصیل کرده بسیار غنی بوده و دارای جوانان تحصیل کرده مستعدی است که در پرتو نبود فرصت های شغلی و موانع و محدودیت‌ها در ایجاد اشتغال رهسپار دیار غربت و آواره شهرهای دیگر شده اند.

اما اینکه چه عواملی باعث شدند که آبدانان از قافله توسعه عقب بماند جای بحث بسیار است ولیکن می توان نبود راههای مواصلاتی مناسب عاملی مهم و پرنگ در توسعه نیافتن آبدانان ذکر کرد که شاه بیت آنها تونل کبیرکوه است که سالهاست مردم در انتظار بهره مندی از این مسیر و دست رسی آسان با سایر مراکز را به نظاره می نگرند و حالا حالا ها....

به گواه اکثر متولیان، مسئولان حال و اسبق و مردم سایر بخش ها آبدانان به آنچه مستحق آن بوده نرسیده و آنچنان باید و شاید به این سامان توجه نشده و عقب ماندگی این شهر پیشرو در فرهنگ و دانش مفرط است.

و این نکته مهمی است که مسئولان محلی و استانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که به خوبی به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آگاه است بدور از هیچ گونه معذوریتی ترغیب به برداشتن قدم‌های اساسی و مهمی در جهت شکوفایی و رونق اقتصادی و کاهش فقر و بیکاری در این منطقه شوند.

اینک بارقه های امید در کلام متولیان و نماینده مجلس دیده می شود بطوریکه در گفتگو با معاون اقتصادی استاندار (جهانگیر رستمزاد) و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی(بهزاد علیزاده) نوید تحولاتی در حوزه اقتصادی و طرح های اشتغالزایی داده اند که در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

ما نیز خوش بین به وعده های این عزیزان بوده و نظارت گر تحولات بنیادین و اتفاقات خوشایند در این خطه محروم خواهیم نشست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار