معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در سند آمایش و شکل بندی کلان نظام فضایی، شهرستان‌های این استان به پنج منطقه برنامه‌ریزی دسته‌بندی‌ می شود.
کد خبر: ۹۷۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 14 June 2021

 

به گزارش تاتبناک تهران، «شهرام عدالتی» روز دوشنبه در رونمایی از سند آمایش استان تهران اظهار داشت: در این دسته بندی منطقه یک شامل شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس، منطقه ۲ شامل شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم، منطقه سه شامل شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات می شود.

وی افزود: منطقه چهار به شهرستان‌های قرچک، ورامین، پاکدشت و پیشوا و منطقه پنج به شهرستان‌های پردیس، فیروزکوه و دماوند دسته بندی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه آینده تهران وابسته به سند آمایش است، گفت: تمام رخدادها و برنامه های علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در این سند برای استان دیده شده است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: راهبردهایی که برای توسعه این استان دنبال خواهیم کرد در این سند آمده است و سه موضوع اولویت دار در آینده تهران، محیط زیست و اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی و امنیتی است که شامل زیر مجموعه هایی از جمله مسایل مدیریت منابع طبیعی، وضعیت آب و کنترل جمعیت می شود.

عدالتی با بیان اینکه بر ظرفیت تمام شهرستان های این استان در این سند تاکید شده است، گفت: موضوع مدیریت یکپارچه شهری و همسو کردن شهرداری تهران با نهادهای مختلف و تبدیل تعارض های منافع به تعامل های همگرایی را در این سند دنبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همه شهرستان های این استان را در فردای تهران تعیین کردیم از این رو باید شهرستان ها به مکان های مستقل با ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اینکه سند آمایش استان تهران جدی ترین سند استراتژیک است، گفت: در این سند عرصه های جمعیت پذیری را کم کرده ایم و در حوزه زمین و مسکن برنامه ریزی کرده ایم.

وی اضافه کرد: تهران مهاجر پذیر است و هر سال ۲۵۰ هزار نفر به آن اضافه می شود؛ ضمن اینکه در بعضی از مناطق تهران مشاهده کرده ایم که یک شبه هزاران پروانه ساختمانی صادر شده که اگر این وضعیت کنترل نشود شاهد شکل گیری «نسیم شهرها» و «مرتضی گردها» خواهیم بود.

تهران، شهری پیر و زنانه می شود

عدالتی با بیان اینکه شهر تهران زنانه و پیر می شود، گفت: تهران تنها شهری در کشور است که نسبت زنان به مردان در آن بیشتر است و در مناطق مختلف شهر با جمعیت مختلفی از پیر و جوان روبرو هستیم مثلا شمیرانات با جمعیت سالمندان و بهارستان با خیل جمعیت جوان روبروست.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکید کرد: وضعیت جمعیتی در این شهر به شدت متفاوت است و تهران را یک شکل نمی توانیم نمی بینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار