مسئول طرح های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت:پروژه ساخت کتابخانه های مرکزی در خراسان شمالی در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسند
کد خبر: ۹۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 19 September 2015

مسئول طرح های عمرانی اداره  کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی،گفت:پروژه های در حال ساخت کتابخانه های مرکزی درشهرستانهای بجنورد،اسفراین و مانه و سملقان با 3هزارو 777 مترمربع زیربنا درحال ساخت است که در صورت تخصیص اعتبار تا سال 95 به بهره برداری می رسد.

آزادیان بیان کرد:ساخت کتابخانه مرکزی در بجنورد با تخصیص 2 میلیارد و 321 میلیون تومان است و شروع  ساخت این پروژه در استان از سال 1385 آغاز شده و 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد:ساخت کتابخانه مرکزی در اسفراین با تخصیص 542 میلیون تومان اعتبار ازسال 1388 آغاز به ساخت آن شده و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد:ساخت کتابخانه مرکزی در مانه و سملقان که شروع این پروژه از سال 1392می باشد که 30 درصد رشد فیزیکی داشته است و اعتبار تخصیص  یافته به این پروژه یک میلیارد و 440 میلیون تومان می باشد،که 500میلیون تومان از اعتبار آن ازمحل اعتبارات سفرمقام معظم رهبری به استان تامین شده است و500میلیون تومان اعتبارآن باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد در سال 92 تامین می شد که به دلیل نبود اعتبار محقق نشده است.

وی افزود:در سال جاری مصوب شده است از محل اعتبارات استانی یک میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه مرکزی بجنورد و380 میلیون تومان و برای ساخت پروژه  کتابخانه مرکزی مانه و سملقان 500 میلیون تومان اختصاص داده شود که هنوز محقق نشده است.

آزادیان در ادامه افزود:زیربنای کتابخانه های مرکزی در شهرستان های بجنورد،اسفراین و مانه و سملقان هر یک  2 هزار و 200 متر مربع دارند.

مسئول طرح عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:پروژه کتابخانه مرکزی استان در بجنورد  نیز مطالعه ها در این مورد انجام شده وطراحی این پروژه در دست اجرا وزمین ساخت این کتابخانه مشخص شده است.

آزادیان با اشاره به اینکه این پروژه در 11 هزار مترمربع زیربنا اجرا خواهد شد،افزود:اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 330 میلیارد می باشد که  بخش عمده‌ای از اعتبارات اجرای این طرح از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار