مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران از پرورش ۷ هزار و پنجاه تُن ماهی خوراکی و ۳۷ میلیون و دویست هزار قطعه ماهی زینتی در سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 16 June 2021

"نغمه نظری" در این باره افزود: عمده تولید ماهیان سردابی در شهرستانهای فیروزکوه و دماوند و ماهیان زینتی در شهرستانهای اسلامشهر، رباط کریم و شهریار بوده است.

وی بابیان اینکه ماهی های گرم آبی یکی از مهمترین منابع تأمین پروتئین است، گفت: ماهیان گرمابی نیز در شهرستانهای ری و پیشوا تولید می شوند.

نظری به اثرات کرونا در سال گذشته، پیش بینی خشکسالی شدید و افت سفره های آبی در سال جاری اشاره کرد وگفت: با توجه به شرایط، هدفگذاری امسال بر مبنای تثبیت تولید آبزیان است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران ادامه داد: از این رو تولید امسال ماهیان خوراکی ۷ هزار و پنجاه تُن و ماهیان زینتی ۳۷ میلیون قطعه پیش بینی می شود.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد از مجموع پروتئین حیوانی مورد نیاز انسان از ماهی تأمین می شود و تقریبا یک سوم مردم جهان بیشترین پروتئین مصرفی خود را از ماهی بدست می آورند.

نظری به اهداف توسعه بخش شیلات استان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تنوع بخشی به تولیدات آبزیان در استان، توسعه فعالیتهای نوین و دانش بنیان از جمله تولید انواع میکروجلبکهای آب شیرین از جمله این اهداف است.

وی همچنین تولید زالوی طبی بهداشتی و مکانیزاسیون و افزایش تولید آبزیان در واحدهای موجود و استخرهای ذخیره آب کشاورزی جدید را از دیگر اهداف مهم بخش شیلات در سال ۱۴۰۰ دانست.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار