امامی رئیس حوزه قضایی خوی گفت : حراست از امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی است .
کد خبر: ۹۷۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ 22 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام عباسعلی امامی در  نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد بعداز عرض تبریک ولادت با سعادت امام رضا ع و هفته قوه قضائیه گفت : شهادت شهدایی همچون شهید بهشتی و شهید حاج قلی زاده دادستان شهید خوی مایه افتخار قوه و اجرای عدالت در جامعه است که باید راه این شهیدان در اجرای عدالت و مبارزه با فساد در جامعه ادامه داده شود.
امامی  به مسئله انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت :  نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که مردم بعداز مشاهده مناظرات انتخاباتی و تحلیل برنامه های نامزدان موضوع اجرای عدالت را  در اولویت قرار داده و به نامزد مورد نظر رای دادند و با حضور خود در انتخابات یکبار دیگر دشمنان را در نفوذ و اخلال در کشور نا امید کردند .
وی افزود : اولویت اصلی دستگاه قضایی در کشور ایجاد اعتماد در مردم نسبت به دادگستری است که مردم با اعتماد کامل و خیال راحت برای احقاق حق خود به دستگاه قضا مراجعه نمایند .
رییس دادگستری خوی تاکید کرد : حراست از امنیت شهروندان چه امنیت جانی و چه امنیت اقتصادی خط قرمز دستگاه قضایی می باشد. و ما متولیان دستگاه قضا در صورت لزوم از خونمان خواهیم گذشت ولی اجازه نخواهیم داد عده ای امنیت اجتماعی و امنیت اقتصادی جامعه و شهروندان را به خطر بیندازند .

امامی در زمینه مبارزه با اراذل و اوباش گفت : امنیت در جامعه اولین حق مردم است و مردم باید در جامعه هر ساعتی از روز و شب باید با امنیت کامل در جامعه تردد نمایند و هر کسی امنیت مردم را در جامعه به خطر بیندازند با تمام قدرت برخورد میشود ودر این زمینه به هیچ اراذل و اوباشی فرصت ایجاد اخلال داده نخواهد شد .
وی اضافه نمود : ما تلاش می کنیم در ندامتگاه با آموزش به افراد و ایجاد شغل به افراد ، آنها را به آغوش جامعه و خانواده برگردانیم .

وی افزود : عده ای سود جو با سواستفاده از صداقت و بی اطلاعی مردم از قوانین با راه اندازی شرکت ها  و صندوق های مالی صوری کلاهبرداری نموده و اموال مردم را به سرقت می بردند.
امامی در این زمینه از مردم خواست : قبل از وارد شدن در شرکت و قرار دادهای اقتصادی از معتبر بودن آنها اطمینان حاصل نمایند و بعدا سرمایه خود را در اختیار شرکت و صندوق های مالی قرار دهند .
وی در ادامه گفت : بنگاه های اقتصادی تولیدی که به هر نحوی تعطیل شده اند با ورود دستگاه قضا  حل مشکل شده و به خط تولید برمی گردند .
و دستگاه قضا با تمام قدرت با اخلال گران اقتصادی که امنیت اقتصادی مردم را به خطر می اندازند برخورد قاطع می کند .
رئیس دادگستری خوی در قسمت دیگری از سخنان خود به مسئله خانواده و معظل طلاق اشاره کرد و گفت : امنیت و تداوم زندگی خانواده ها یکی از دغدغه های دستگاه قضا می باشد .ولی بخاطر مشکلات اقتصادی و کج اندیشی بعضی از مردم طلاق در جامعه زیاد شده است و اجرای مهریه های سنگین مشکلات اقتصادی زیادی را در جامعه بوجود آورده است .
امامی از خبرنگاران و تمام نهادهای فرهنگی ازجمله آموزش و پرورش ، مشاوره های خانواده ، ارشاد اسلامی ، هیئت امنای مساجد خواست : دست به دست هم دهند تا آمار طلاق در جامعه پایین بیاید و خانواده هایی که دارای مشکل هستند با میانجیگری ریش سفیدان و معتمدان محلی و خانوادگی مشکل خانواده ها را حل نموده و بدون مراجعه به دادگستری به ادامه زندگی برگردند .
امامی در مورد افزایش پرونده ها در دستگاه قضا نیزگفت : بی اطلاعی و نا آگاهی مردم از قوانین حقوقی باعث ازدیاد پرونده ها در دادگستری میشود  که مردم باید قبل از ورود به یک پرونده اول باید با قوانین حقوقی آشنا شود تا به دام کلاه برداران  نیفتد و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در آگاهی بخشیدن به مردم فعالیت بیشتری نمایند و نقش خود را دراین زمینه به نحو احسن ایفا نمایند .
عباسعلی امامی در مورد تخلفات انتخاباتی نیز گفت : در زمان قبل وحین تبلیغات و روز انتخابات تخلفاتی انجام گرفته که در این مورد ۹ پرونده تشکیل شده است و متخلفان باید جوابگوی تخلف خود باشند و حتی جریمه ضرر و زیانی که به اموال عمومی رسانده اند بپردازند .

امامی گفت : شاکیان و یا متشاکیان که قدرت مالی گرفتن وکیل برای پرونده خود ندارند و این مسئله به دادگستری اثبات شود وکیل از طرف دادگستری در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت .
رئیس دادگستری خوی در پایان سخنان خود در مورد مبارزه با فساد درون سازمانی گفت : برای حفظ امنیت و اعتماد مردم به دستگاه قضا با هرگونه تخلف درون سازمانی قاطعانه برخورد می کنیم تا عدالت در جامعه اجرا شده و مردم دادگستری را پناهگاه خود بدانند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار