کتاب هشت مجموعه داستان‌های کوتاه نویسندگان اردبیل با موضوع دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۹۷۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 23 June 2021

 آیین رونمایی از کتاب هشت با گردآوری ۲۵ اثر ارزنده از نویسندگان اردبیل با موضوع دفاع مقدس صبح امروز در سالن اجتماعات پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

دراین مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه  مجموعه کتاب هشت به دو زبان ترکی و فارسی به چاپ رسیده است اظهار کرد: نگارش این کتاب ارزشمند در کنار زبان فارسی به زبان ترکی اتفاق خاصی است چرا که با توجه به همسایگی با جمهوری آذربایجان و کشور ترکیه، این کتاب  می‌تواند در انتقال ادبیات و فرهنگ استان موثر باشد.

بحرالعلومی با بیان اینکه کتاب هشت از ارزشمندترین آثار نویسندگان استان محسوب می‌شود، افزود: استان اردبیل تاکنون نویسندگان به‌نامی را تربیت کرده که  آوازه‌ آثار این نویسندگان فراتر از سطح استان و کشور رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه  قدرت ایران اسلامی در برابر دشمنان و قدرتمندان نشات گرفته از اتحاد و وفاداری مردمان این سرزمین است اضافه کرد: ما در مسیر مقدس و برای پایبندی انقلاب اسلامی هزینه‌ها دادیم که این هزینه‌های معنوی پیشتوانه اتحاد مردم و قدرت ایران در منطقه است و این هزینه‌ها باید با دستان اهل  قلم همواره یادآوری شود‌.

 

سوژه‌های ناب در دل هشت سال دفاع مقدس نهفته است

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه در دل هشت سال جنگ تحمیلی سوژه‌ها و خاطرات نابی نهفته است، اظهار داشت: امیدواریم رونمایی از کتاب هشت سرآغازی برای تولید محتوا از هشت سال جنگ حق علیه باطل در بخش‌های مختلف از جمله سینما، تئاتر ، کتاب و ...  باشد.

رجبی با اشاره به اینکه دفاع مقدس و یادگاران از آن دوران برای ما ارزشمند است، گفت: نویسندگان استان می‌توانند با نفوذ در اعماق خاطرات رزمندگان و یادگاران جنگ تحمیلی، کتابی ناب و خاص را نگارش کنند و همین تولیدات قطعا در جشنواره‌های متعدد حائز رتبه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار