جمعی از هنرمندان مشهدی بدنبال بی تدبیری دست اندرکاران فرهنگی هنری در تخریب سینما قدس مشهد تظلم خواهی کردند.
کد خبر: ۹۷۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 23 June 2021

تابناک رضوی: اواخر دهه شصت بود که با همراهی چند تن از دوستان هنرمند خانه فیلم_ مشهد را در همین سینما قدس مشهد راه اندازی کردیم.

با چه شوری و با چه انگیزه‌ای.
در دورانی که دسترسی به فیلمهای کلاسیک تاریخ سینما مثل امروز ساده و ممکن نبود، با همت و تلاشی عاشقانه بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان را تهیه کردیم و صبح های جمعه ویژه هنرمندان و علاقمندان به سینما در همین مکان پر از خاطره به نمایش گذاشتیم.
حتما دوستان عضو خانه فیلم مشهد آن روزهای شاد و پرخاطره را بیاد دارند. نمایش فیلم‌های روز ایرانی با حضور کارگردان و عوامل فیلم، یکی دیگر از اقدامات خوب خانه فیلم بود. حضور کارگردان‌های شناخته شده و بازیگران مطرح سینما از جمله عباس کیارستمی بهرام بیضایی ، مژده شمسایی احمدرضا درویش ابراهیم حاتمی کیا ، رخشان بنی اعتماد ، ابوالفضل جلیلی ، علیرضا خمسه و... روزهای پر خاطره‌ای را برای اعضای خانه فیلم بوجود آورد که با جلسات گفتگو و بحث، یکی از بهترین گفتمان های هنری/ آموزشی را برای علاقمندان به سینما فراهم آورد.
اکنون این مرکز پر خاطره و سینمای پر از یادهای نوجوانی و جوانی، با بی تدبیری و کوته فکری برخی دست اندرکاران فرهنگی و هنری، تخریب گردیده و کلنگ سکوت و بی تفاوتی مقامات استانی، هویت خاطره‌انگیز سینما دوستان شهر را به تلی از آوار در آورده است.
زهی تأسف...
کاش کمی تامل و تعقل صورت می‌گرفت و بجای تخریب، از گزینه بهتری بمنظور استفاده بهینه و ماندگاری این بناهای قدیمی و فرهنگی، بهره می‌جستند.
واگذاری این سینماها به کمیته امداد و سپس حوزه هنری، مانند دادن مال مفت و بی زحمت به دست کسانی بود که نه قدر این هدیه را دانستند و نه ارزشش را پاس داشتند.
کاش در خراسان رضوی یک مقام مسئول و فرهنگ دوست باشد تا فریادی بکشد و مقصران تخریب این سینما و دیگر سینماهای تخریب شده را که نشانی از هویت فرهنگی شهر بودند، معرفی و ضمن شکایت و پیگیری، از ادامه این روند حذف مکانهای تاریخی/ فرهنگی توسط هر کسی، و هر اداره ای و هر مقام مسئولی جلوگیری بعمل آورد.
کاش...
برسد به دست:
استاندار خراسان رضوی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
فرماندار شهرستان مشهد
شهردار مشهد
نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی
شورای اسلامی شهر مشهد
ریاست حوزه هنری کشور
ریاست حوزه هنری خراسان رضوی
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
و هر مقام دلسوز دیگر...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار