یک کارگاه تولید نبات غیربهداشتی در پاکدشت کشف و پلمپ شد.
کد خبر: ۹۷۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 26 June 2021

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در این خصوص گفت: این کارگاه غیر مجاز با تلاش پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پاکدشت در یکی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان پاکدشت کشف شد.
کشف کارگاه تولید نبات غیربهداشتی در پاکدشتسرهنگ رضا علی بخشی افزود: در این کارگاه بیش از ۱۰ تن شکر آماده فرآوری، حدود ۴ تن نبات تولید شده و تعداد ۴۷ هزار شاخه نبات که به صورت کاملا غیربهداشتی تولید شده بود کشف و ضبط شد.
وی گفت: این کارگاه که حدود ۴ سال فعالیت داشته است نبات و دیگر فرآورده‌های حاصل از شکر را با نام "دنیز" روانه بازار می‌کرده و طبق بررسی‌های به عمل آمده هیچگونه محصول نباتی در کشور با این نام تجاری ثبت نشده است.
وی افزود: در این خصوص یک نفر به عنوان مسئول کارگاه به مراجع قضایی معرفی و کارگاه مذکور نیز پلمپ شد.

کارشناس شبکه بهداشت هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: در این کارگاه حتی رعایت یک نکته که نشان از توجه به بهداشت و سلامت مردم باشد مشاهده نشد.

مریم سعادت افزود: فعالیت در مکانی بهسازی نشده که دیوار، سقف و کف آن مناسب نیست، استفاده از اجاق غیراستاندارد، فرآوری شکر در ظروف غیربهداشتی و نامناسب، امکان ورود حشرات، پرندگان و موجودات موزی به داخل کارگاه و استفاده از مواد افزودنی و رنگ های غیرمجاز به جای زعفران در تهیه نبات تنها بخشی از تخلفات بهداشتی در این واحد غیرمجاز بود.

منبع/خبرگزاری صدا وسیمای استان تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار