رییس آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب گفت: یک هزار و ۵۰۰ نوآموز آماده ورود به پایه اول ابتدایی در این شهرستان بر اساس نوبت دهی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا سنجش می‌شوند.
کد خبر: ۹۷۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 01 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،علی رضاپور افزود: اولیا با گرفتن نوبت قبلی و به همراه داشتن شناسنامه نوآموز برای سنجش و ارزیابی کودکان خود به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان شناسایی و پیشگیری از بروز بیماری ها به منظور کیفیت بخشی و پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان است.

رییس آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب گفت: هر ساله نو آموزان بدو ورود به مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و وزارت بهداشت از نظر آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، جسمانی، بهداشت دهان و دندان و پوست و مو غربالگری شده و مورد سنجش قرار می‌گیرند.

رضاپور ادامه داد: نوآموزان در صورت لزوم به پایگاه‌های تخصصی یا متخصصین مربوطه ارجاع داده شده تا مورد بازبینی دقیق تری قرار گیرند.

وی تاکید کرد: طرح سنجش از ششم تیرماه امسال شروع شده و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نوآموز در سامانه سنجش نوبت دهی شده و ۱۳۰ نفر نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رضاپور گفت: بعد از اتمام سنجش نوآموزان پایه اول سعی بر این خواهد بود درصدی از نوآموزان پیش دبستانی نیز مشمول برنامه قرار گیرند تا به مرور مداخلات آموزشی و توانبخشی جهت اثربخشی بیشتر در سنین پایین به جامعه هدف ارایه شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان سرپل‌ذهاب ۱۰ نفر از پرسنل تحت امر مدیریت آموزش و پرورش، مسوولیت اجرای برنامه سنجش را بر عهده دارند.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت، در مقاطع مختلف تحصیلی ۱۴ هزار دانش آموز دارد که در ۱۹۳ واحد آموزشگاهی مشغول تحصیل هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار