مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هشدار افزایش مصرف آب در پایتخت، گفت: بر اساس آخرین آمار، میزان مصرف در ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ به سه میلیارد و ۶۴۷ میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۷۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 04 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، محمد رضا بختیاری با اشاره به اینکه شاهد روند افزایشی مصرف آب در استان تهران هستیم، توضیح داد: میزان مصرف آب در مقایسه با سال ۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: به علت افزایش دما، کاهش نزولات آسمانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تهرانی ها روزانه معادل ۱.۳ دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند که این امر کاهش منابع ذخایر آبی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ متر مکعب بوده که امسال به حدود ۷۹۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

بختیاری تصریح کرد که هم اکنون حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب به اندازه حجم ۲ سد ماملو و لتیان کاهش منابع آبی داریم.

وی با بیان اینکه باید مصرف آب در تهران مدیریت شود، گفت: تهران به دلیل جمعیت بالا، رتبه دوم فقر منابع آبی را در کشور دارد و سرانه آب هر تهرانی در حالی حدود ۳۵۰ متر مکعب است که این رقم در کشور هزار و ۶۰۰ متر مکعب است.

بختیاری اضافه کرد: بر اساس آمار موجود هر تهرانی به طور متوسط ۲۴۰ لیتر در شبانه روز آب مصرف می‌کند در حالی‌که متوسط کشوری این عدد تنها ۲۰۰ لیتر است.

وی خاطرنشان کرد: بیلان منفی آبی تهران سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب برآورد می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار