مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری مردم خیر و نیکوکار استان 23 میلیارد و 220 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۷۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 04 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، قباد مبشری ، با بیان اینکه زکات یکی از ابعاد نظام اقتصادی و از فروعات دین اسلام است ، گفت: پرداخت زکات در زندگی فردی و اجتماعی انسان نقش بسزایی دارد و موجب افزایش رزق و روزی می‌شود.
مبشری تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا در جامعه مردم خیر و نیکوکار می‌توانند با پرداخت زکات مال خود هم زمینه ریشه‌کنی فقر در جامعه را فراهم کرده و هم موجب برکت مال خود شوند.
وی افزود: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های همه‌جانبه و رهنمودهای شورای زکات، همکاری‌های ائمه جمعه، بسیج، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه 23میلیارد و 220 میلیون تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در سال جاری در استان برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.
مبشری با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 229درصد رشد داشته است، گفت: در سه‌ماهه اول سال گذشته مبلغ 10 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری 370 میلیون تومان آن زکات واجب بوده است، گفت: 14 میلیارد و 358میلیون تومان زکات مستحب، هشت میلیارد تومان فطریه عام و سادات و 483 میلیون تومان نیز کفارات عمد و غیرعمد بوده است.
مبشری بابیان اینکه بیش از 48 درصد زکات جمع‌آوری‌شده امسال برای امور محرومان و 52 درصد دیگر در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه شده است، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه جهیزیه نیازمندان، کمک درمانی، هزینه  تحصیلی ، مرمت و بازسازی مسکن مددجویان و کمک‌معیشت مددجویان و نیازمندان و مابقی نیز در زمینه پروژه‌های عمرانی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال، در 246 روستای زکات دهنده و تلاش 6114عامل افتخاری زکات، 57 مبلغ زکات در قالب زکات واجب مال و فطریات، مستحب و کفارات نقد و کالا جمع‌آوری و به‌تناسب نوع نیازمندی نیازمندان در سطح استان هزینه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار