اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 15 تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 06 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/4/1400 تقدیم حضور می گردد.

احتکار و قاچاق لوازم تحریر در مازندران
فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند 150 میلیارد ریالی قاچاق و احتکار قطعات خودرو و لوازم تحریر در شهرستان "قائم شهر" خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق کالا در شهرستان "قائم شهر"، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
وی، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره اطلاعات و عمليات پليس امنيت اقتصادي استان، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 5 نفر از اعضای اصلی این باند را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: متهمان که با قصد سودجویانه اقدام به قاچاق و احتکار لوازم تحریر و قطعات خودرو می کردند، پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.
سردارمیرزایی در ادامه، اظهار داشت: در ادامه این عملیات، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری ماموران پليس آگاهي شهرستان "قائم شهر" و كارشناسان اداره صمت و امور مالياتي استان در بازدید از 3 انبار متعلق به آنان، در مجموع بیش از 20 هزار قلم انواع لوازم تحریر و لوازم خودروی قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف شد.
سردار میرزایی از پلمب محل نگهداری کالاها توسط متهمان و معرفی آنان به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: ارزش مجموع کالاهای کشف شده در این عملیات بالغ بر 150 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی و نوسان قیمت کالاها خواهد شد، از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 و یا مراجع قضائی اطلاع دهند.#

---------------------------------------------------

کلاهبردار 15 میلیاردی در دام پلیس فتای مازندران
رئیس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری متهم به جعل و کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی، خبر داد.
سرهنگ" سامع خورشاد " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی مراجعه جمعی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آنان از سوی فردی با استفاده از یک نرم افزار رسید ساز جعلی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم به کلاهبرداری با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید کالا و با ارائه رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان مدعی شده که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز شده و کالای مورد نظر را دریافت و از این طریق کلاهبرداری می کرد.
رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد: برابر اظهارات شاکیان و بررسی های به عمل آمده کارشناسان پلیس فتا دریافتند، متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کرده که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در پایتخت دستگیر شد.
سرهنگ خورشاد، افزود: متهم که مردی 27 ساله بوده به اتهام کلاهبرداری از حساب 87 شهروند در سطح کشور به ارزش 15 میلیارد ریال پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی با هشدار به شهروندان، از آنان خواست ؛سامانه پیامکی حساب بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
خورشاد خاطر نشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 01121824715به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

---------------------------------------------------

دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی با 13 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل و اماکن عمومی ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.
سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی های قضائی با دادستان شهرستان، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 13 فقره سرقت از منازل و اماکن عمومی این شهرستان اعتراف کرد .
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريع" ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .

---------------------------------------------------

کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال در بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف 30 دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش 9 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حسین زارع" در گفت و گوی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از مهمترین اولویت های پلیس در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که با مقاصد سودجویانه اقدام به نصب دستگاه های تولید ارز دیجیتال کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ زارع از کشف 30 ماینر قاچاق به همراه متعلقات آن در بازرسی از محل مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده بالغ بر 9 ميليارد ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.

---------------------------------------------------

سارق باغات و مزارع کشاورزی در دام پلیس نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق باغ و مزارع کشاورزی با 11فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ ها و مزارع کشاورزی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی ها تاکنون به 11 فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .

---------------------------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق سیم برق با 23 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم برق در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 11موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان در حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
سرهنگ شعبانی همچنین اظهار داشت: متهمان در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 23 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در این شهرستان اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند،از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را ازطریق تلفن 110 به مركز فوريت هاي پليس اطلاع دهند .

---------------------------------------------------

تخریب 9 ویلای غیرمجاز در شهرستان نور
فرمانده انتظامي شهرستان نور، از تخريب 9 دستگاه ویلا غيرمجاز در اراضي زراعی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"علی داداش تبار"در تشريح اين خبر بيان داشت: به منظور حفظ اراضی ملی و کشاورزی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامي شهرستان نور، افزود: در این راستا ماموران با هماهنگی های قضائی و همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی موفق به شناسایی واحد ساختمانی غیر مجاز در این شهرستان شدند.
سرهنگ داداش تبار، از تخریب 9 ویلا و واحدساختمانی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات 4 هزارمتر مربع از اراضی کشاورزی در یکی از روستای بخش چمستان این شهرستان رهاسازی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نور در خاتمه با تاکید بر اخذ استعلام و رعایت موارد قانونی در هنگام خرید ملک و یا احدث بنا از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را به سامانه 110 اطلاع دهند.

---------------------------------------------------

دستگيري سارق اماکن حصوصی در رامسر
سرپرست انتظامي شهرستان رامسر، از دستگيري سارق اماکن خصوصي و کشف 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی خانپور" در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصي در شهر رامسر، موضوع در دستور كار ماموران کلانتری 12 قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران با انجام اقدمات اطلاعاتی و وعملیاتی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
سرهنگ خانپور، تصریح کرد: ضمن کشف یک میلیارد ریالی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم، این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده به 15 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.
جانشین انتظامي شهرستان رامسر در پایان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهاي پليسي، هرگونه موارد مشکوک را به پلیس 110 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار