مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه فاضلاب شهرستان دماوند، آب شرب شهر تهران را تهدید می‌کند، گفت: مشکلی از لحاظ تأمین آب در شهر تهران وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 11 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران عصر امروز در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب در شهرستان دماوند اظهار کرد: بحث ساماندهی فاضلاب شهرهای دماوند و رودهن موضوعی ملی است که هم این منطقه را دچار مشکل کرده و هم آب شرب تهران را تهدید می‌کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع در حال اخذ مجوز سازمان برنامه و بودجه هستیم و بر این اساس، حداکثر ظرف مدت سه ماه آینده عملیات اجرایی طرح مذکور آغاز خواهد شد؛ در این خصوص بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به اعتبار این طرح افزوده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: انتظار ما از شوراهای اسلامی شهرها، تسریع در صدور مجوزهای حفاری و تعامل در خصوص طرح جمع آوری شبکه فاضلاب است.

بختیاری تصریح کرد: از دیگر اقدامات مدنظر، انتقال آب از دو محور دلیچای و سد لار است تا به این ترتیب در سال‌های آتی تمامی شهرهای شهرستان دماوند تحت پوشش قرار گیرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه مشکلی از لحاظ تأمین آب در شهر تهران وجود ندارد، اما در شهرستان‌های استان تهران به دلیل قطعی برق شاهد کاهش دبی و قطعی آب بودیم.

وی ادامه داد: بر این اساس باید با تشکیل کمیته سه گانه شامل معاونت عمرانی فرمانداری دماوند، آبفای دماوند و امور منابع آب شهرستان، آسیب شناسی صورت گرفته و چاه های غیرمجازی که کیفیت مناسبی دارند شناسایی شده و در مدار آب شرب شهرستان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: با توجه به طرح موضوع قطعی مکرر آب در روزهای اخیر در دماوند، دو ژنراتور برای شهرستان دماوند تخصیص خواهد یافت تا در زمان قطعی برق، مشکلی از لحاظ آب وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار