فرماندار قرچک گفت: با وارد شدن سه حلقه چاه آب شرب به مدار، وضعیت آبرسانی به مناطق مختلف قرچک بهبود پیدا کرد.
کد خبر: ۹۷۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 14 July 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، بهمن خطیبی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امسال در حوزه تامین و توزیع آب و برق در سراسر کشور دغدغه‌هایی به‌وجود آمد و با جمعیت فزاینده‌ای که این شهرستان با آن مواجه هستیم، مدیریت مصرف آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در راستای رفع مشکلات آبرسانی و با تدابیر شرکت آبفا، سه چاه آب شرب در قرچک و باقرآباد وارد مدار شده و چندین چاه قدیمی احیا و بازسازی شد تا وضعیت آبرسانی به ویژه در روزهای گرم تابستان بهبود پیدا کند.

فرماندار قرچک افزود: جلوگیری از قطعی آب شرب مناطق مسکونی و صنعتی باید با توجه ویژه دنبال شود که لازمه این امر مدیریت صحیح مصرف آب و همکاری مردم در مصرف بهینه آب است.

خطیبی با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب گفت: پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب از جمله احداث تصفیه‌خانه این شهرستان به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، نیمه‌تمام باقی‌مانده که درخواست داریم با جدیت این موضوع از سوی متولیان امر پیگیری شود.

وی گفت: جمع‌آوری نشدن فاضلاب‌های سطحی در این شهرستان بطور حتم در آینده وضعیت را بحرانی‌تر و محیط طبیعی و انسانی را با مشکلاتی مواجه می‌کند که ضرورت دارد مدیریت آبفای استان و وزارت نیرو به این مسئله با حساسیت کامل رسیدگی کند.

فرماندار قرچک گفت: وضعیت آبیاری فضای سبز شهری در قرچک باید مدیریت شود و بر اساس سیاست شهرداری، کاشت چمن حذف و از آب شرب برای آبیای فضای سبز استفاده نشود.

۱۰ خرداد سال ۹۷ آب سد ماملو به قرچک رسید.

طرح انتقال آب تصفیه خانه سد ماملو به طول ۱۲ کیلومتر با لوله هایی به قطرهای ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلی متر چدن داکتیل اجرا شده و با هزینه ۲۵۲ میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفت.

اجرای این طرح علاوه بر انتقال ۶ میلیون متر مکعب آب سطحی تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو، باعث افزایش کیفیت آب شرب شده و بخشی از نیازهای کمی آب شرب قرچک و پنج روستای قشلاق جیتو، فردیس، محمدآباد، ولی آباد و امین آباد را تأمین می کند.

۱۸ تیرماه امسال مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت آبفای جنوب‌شرقی استان تهران اظهار داشت که شهرداری قرچک برای آبیاری فضای سبز از آب شرب سالم و بهداشتی استفاده می‌کند.

محمد جعفرزاده اظهار داشت: بازرسان شرکت آبفا، پنج رشته انشعاب غیر مجاز آب در اقطار ۶۳ و ۴۰ میلیمتری و به انضمام سه دستگاه پمپ که به صورت مستقیم از شبکه به مقدار ۳۰ لیتر بر ثانیه به اندازه آب تولیدی از ۲ چاه، آب برداشت می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه های قضایی و انتطامی این انشعابات غیرمجاز را قطع و جمع آوری شد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت آبفای جنوب‌شرقی استان تهران افزود: بر اساس محاسبات انجام شده، حجم آب مصرفی که از طریق این پنج انشعاب تلف می‌شد به اندازه ۴۰۰ خانوار چهار نفره و به طور تقریبی هزار و ۶۰۰ نفر است که این امر گام مهمی برای مدیریت مصرف و جلوگیری از تلفات آب به حساب می‌آید.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار