مردم استان تهران در خرداد ماه سال جاری با ۱۶ هزار و ۶۶۱ مورد، پیشتاز ثبت نام در سامانه سجام در میان استان های کشور بودند.
کد خبر: ۹۷۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 17 July 2021

 

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران، در خرداد ماه سال جاری ۷۶ هزار و ۲۱۴ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام در کل کشور صورت گرفت و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۰۰ هزار سهامدار در این ماه به ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ مورد رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در خردادماه به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۱۶ هزار و ۶۶۱ مورد، اصفهان با ۶ هزار و ۳۰۷ مورد، خوزستان با ۵ هزار و ۶۴۷ مورد، خراسان رضوی با ۴هزار و ۸۷۷ مورد و البرز با ۴ هزار و ۱۱ مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

همچنین پنج استان ایلام با ۳۸۷، کهگیلویه و بویراحمد با ۴۲۸، خراسان جنوبی با ۶۵۳، زنجان با ۶۸۰ و چهارمحال و بختیاری با ۶۸۵ مورد در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در بین سایر استان ها قرار دارند.

این درحالی است که در اردیبهشت ماه مردم پنج استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان در سجامی شدن پیشتاز بودند و در مقابل مردم پنج استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، سمنان و خراسان جنوبی کم‌ترین ثبت‌نام در سجام را داشتند.

بر اساس قانون، کلیه سهامداران شرکت بورس و اوراق بهادار جهت احراز هویت باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به نشانیsejam.ir ثبت نام کنند تا بتوانند علاوه بر فعالیت و امکان خرید و فروش سهام در بازار سرمایه، از مزایای سجامی شدن بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار