دامپزشکی تهران:
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان هشدار داد: امکان شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم با ذبح دام‌های آلوده و در شرایط غیربهداشتی وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 18 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی سلوکانه با بیان اینکه شهروندان با رعایت توصیه های دامپزشکی سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند، افزود: توصیه های بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان، می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده با ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری از ازدیاد و تجمع افراد، تمامی کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در روز عید قربان فعال و آماده خدمت رسانی هستند.

لیست کشتارگاه های دام استان تهران را اینجا ببینید.

سلوکانه با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عید قربان با ۷۰ اکیپ سیار، ۲۸ اکیپ ثابت، ۷۹ نفر دامپزشک، ۶۹ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به هم استانی ها است، گفت: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود.

وی پیشنهاد کرد: شهروندان نذورات خود را به صورت اینترنتی و از مراکز بسته بندی تهیه کنند تا کمترین مخاطرات بهداشتی را داشته باشند.

سلوکانه یادآور شد: طبق هماهنگی با سازمان میادین شهرداری تهران نیز مقرر شد مراکز سه گانه برای عرضه بهداشتی دام در حکیمیه(منطقه ۴)، بزرگراه امام رضا (منطقه ۱۵) و بزرگراه آزادگان(منطقه ۱۸) ایجاد شود.

وی ادامه داد: شهروندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن مشترک سه مرکز شهرداری به شماره ۰۲۱۵۵۰۵۰۰۰ تماس بگیرند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران همچنین به شهروندان توصیه کرد: برای اطمینان کامل از سلامت گوشت قربانی، قبل از مصرف آن را باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کرد.

سلوکانه خاطرنشان کرد: شماره تماس ۴-۴۴۷۸۷۵۴۲ پل ارتباطی برای پاسخ به سوالات احتمالی شهروندان تهرانی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار