مجری طرح‌های آب‌رسانی به مناطق ۲۱و۲۲ شهر تهران گفت : این پروژه با هدف آبرسانی به مخازن بالادست مناطق۲۱ و ۲۲ و در نتیجه تامین آب شرب پایدار این محدوده با مطالعه، طراحی و اجرای در سه قطعه صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۸۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 30 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، محمدرضا سالاری با اشاره به عملیات اجرایی قطعه سوم لوله‌رانی (پایپ‌جکینگ) خط لوله فولادی از رودخانه وردآورد اظهار داشت: این پروژه با هدف تامین آب روزانه بیش از ۷۰ درصد ساکنان منطقه ۲۲ در حدفاصل مخازن شهید فلاحی واقع در گذرگاه (رفیوژ) میانی بزرگ‌راه شهید خرازی تا مخزن شهید حسینی اجرا شد.

وی ادامه داد: این پروژه در چارچوب انتقال آب از تصفیه‌خانه ششم تهران و شامل خطوط انتقال پایین‌دست تصفیه‌خانه ششم به سمت غرب منطقه است.

سالاری افزود: این پروژه با خطوط لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر تا قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر و به طول مجموع هفت و نیم کیلومتر به شیوه‌ای طراحی شده که آب شرب به صورت ثقلی به مخازن زمینی مناطق ۲۱ و ۲۲ منتقل و وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: قطعه سوم این پروژه شامل خط لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر و به طول یکهزار و ۱۰۰ متر است که در حد فاصل مخازن شهید فلاحی واقع در گذرگاه میانی بزرگ‌راه شهید خرازی تا مخزن شهید حسینی در حاشیه بزرگ‌راه شهید خرازی قرار دارد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

مجری طرح‌های آب‌رسانی مناطق ۲۱و۲۲ خاطرنشان کرد: عملیات لوله‌رانی بتنی این پروژه به قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر و لوله ۸۰۰ میلی‌متری انتقال آب به طول ۴۳ متر در عمق ۱۲ متری از رودخانه وردآورد به‌منظور اتصال این خط لوله به خط لوله ورودی مخزن شهید حسینی در حاشیه بزرگ‌راه شهید خرازی به اتمام رسید.

سالاری با بیان اینکه امسال شاهد کاهش بی سابقه بارندگی ها در سطح استان بودیم بیان داشت:سال آبی امسال (از مهرماه سال گذشته تا کنون) ۲۳۹ میلی متر بارندگی ثبت شده است که این آمار نسبت به سال آبی گذشته که ۴۰۶ میلی متر بوده است کاهش ۴۱ درصدی را نشان می دهد.

وی یادآور شد: سرانه آب هر تهرانی در حالی حدود ۳۵۰ متر مکعب است که این رقم در کشور یک هزار و ۶۰۰ متر مکعب است و بر این اساس سرانه آب در تهران حدود یک پنجم متوسط کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب در حوزه خانگی است، از شهروندان خواست تا در مدیریت مصرف آب همکاری کنند.

طبق آمار میزان ذخایر آب های سطحی استان تهران از ۹۰ درصد به ۵۳ درصد کاهش یافته است که از بین این ذخایر، ۷۰ درصد از منابع سطحی و ۳۰ درصد آب توسط منابع زیرزمینی تامین می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار