رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به نان و مسائل مربوط به این موضوع گفت: نان هنوز استاندارد ملی ندارد بلکه استاندارد‌های موجود اغلب حسی است.
کد خبر: ۹۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 22 September 2015
رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به نان و مسائل مربوط به این موضوع گفت: نان هنوز استاندارد ملی ندارد بلکه استاندارد‌های موجود اغلب حسی است.

به گزارش فارس؛علیرضا شجاعی  در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار با رکود نسبی مواجه است، اظهار کرد: بازار از نظرانبوهی کالا اشباع شده و در هیچ حوزه‌ای کمبود نداریم.

وی با بیان اینکه در پی تدابیر دولت مبنی بر تثبیت قیمت دلار ثبات نسبی قیمت‌ها را شاهد هستیم، گفت: حجم شکایات در 6 ماه اخیر کاهش‌یافته که نشان از رضایت مردم و مناسب بودن قیمت‌ها دارد.

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: تنها در چندین قلم کالا افزایش قیمت داشتیم و مابقی کالا‌ها ثبات قیمت داشته و یا رشد منفی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در ارائه آمار‌ها نمونه کالا‌ها و برند‌های خاص و پر‌مصرف در جدول قیمت‌گذاری مبنا قرار می‌گیرد که 133 قلم کالا را در این جدول داریم.

شجاعی با بیان اینکه 3.5 میلیون قلم کالا در بازار داریم که هر کالا نیز تنوع بالایی دارد، گفت: در تنظیم سبد کالایی کالا‌های اساسی هدف در قیمت‌گذاری هستند و اولویت کالای اساسی 23 قلم است.

وی افزایش قیمت مرغ در چند روز اخیر را به دلیل صادرات این محصول دانست و گفت: با توزیع مرغ دولتی و منجمد سعی بر رفع این مشکل داریم.

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: امسال نخستین سال تولید علمی و درست مرغ را شاهد هستیم به طوری که با مدیریت تولید صورت گرفته بازار در اختیار تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف مرغ‌های کم‌وزن صورت گیرد، اظهار کرد: مرغ با وزن یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 800 کیلوگرم مرغ سالم است که متأسفانه بیشترین تقاضا را در مرغ با وزن 2 هزار و 200 کیلوگرم داریم.

شجاعی با اشاره به نان و مسائل مربوط به این موضوع گفت: نان هنوز استاندارد ملی ندارد بلکه استاندارد‌های موجود اغلب حسی است.

وی خاطر‌نشان کرد: در خصوص پخت و عرضه نان‌های محلی و نظارت بر بهداشت آن دانشگاه علوم پزشکی ورود خواهد کرد و این موضوع نیز ساماندهی خواهد شد.

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یاد‌آور شد: در صورت مشاهده تخلف در نانوایی‌ها سهمیه نانوایی دریافت شده و به نانوایی دیگری در همان منطقه داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نانوایی حق پخت دو نوبت نان را ندارد مگر با شرایط خاص، تصریح کرد: فقط نانوایی‌های دارای مجوز و شرایط پخت دو نوبت مجاز به پخت دونوبتی هستند.

شجاعی ادامه داد: در نظر داریم بازنگری در مکان و سهمیه نانوایی‌ها را تا پایان مهر‌ماه داشته باشیم که توزیع نانوایی در سطح شهر منطقی‌تر شود.

وی بیان کرد: اکیپ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هر روز از ساعت 9 صبح در سطح شهر برای بازرسی از واحدهای صنفی حضور دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار