معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد: استان تهران با کسب هفت نشان برتر در بخش های مختلف توانست در نخستین جشنواره بین المللی اصفهان، جایگاه دوم کشور را از آن خود کند.
کد خبر: ۹۸۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ 03 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، پروانه حیدری در این باره افزود: با توجه به فعالیت بیش از ۵۰ هزار هنرمند صنایع دستی در اصفهان (یک سوم فعالان صنایع دستی جهان) این جشنواره ۱۰ تا ۱۳ مرداد ماه در بخش‌های مسابقه بین المللی نشان دست خلاق، نشان همای زرین، مسابقه ملی فرش، مسابقه ملی طراحی فرش دستباف، مسابقه طراحی خلاقانه صنایع دستی، مسابقه ملی طراحی پوشاک با صنایع دستی و مسابقه بسته بندی صنایع دستی و مسابقه ملی استار تاپ‌های صنایع دستی با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی و اجلاس شهرهای جهانی و ملی صنایع دستی به همراه نمایشگاه آثار هنرمندان با مشارکت وزارت میراث فرهنگی در اصفهان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این رویداد بین المللی"محمدعلی ودود" هنرمند هنرهای چوبی به عنوان نفر برتر در بخش دست خلاق، ابراهیم نباتی هنرمند رشته تراش شیشه به عنوان برتر در بخش همای زرین پیشکسوتان جشنواره بین المللی انتخاب شدند.

معاون صنایع دستی با بیان اینکه در ۲ بخش بسته بندی نیز استان تهران ۲ نفر برگزیده کشوری شدند ادامه داد: "احمد مقدم پور"جایگاه نخست در بخش بسته بندی سایر محصولات برای صنایع دستی و "الناز گچ کار" نیز نفر نخست در بخش بسته بندی صنایع دستی برای سایر محصولات برگزیده شدند.

حیدری اضافه کرد: در طراحی فرش بخش مدرن نیز نیلوفر بنی اسدی جایگاه دوم را کسب کرد.

معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: زینب السادات عارفی در رشته رودوزی های سنتی و حمیده نافع بوستان در رشته معرق چوب نیز توانستند تندیس ملی همای زرین آثار برتر را برای استان تهران به ارمغان آورند.

به گفته وی اختتامیه این جشنواره عصر امروز (۱۲مرداد ماه) انجام شد.

معاون صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه در راستای پاسداری و نکوداشت مقام شامخ و ارزنده هنرمندان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، نشان دست خلاق به عنوان عالی ترین نشان این حوزه در عرصه ملی و بین المللی تعلق می گیرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار