رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در بند ذیل تبصره ۸ ، درصدی از اعتبارات ارزش افزوده متفاوت از سال‌های قبل به طور مستقیم در شورای برنامه‌ریزی تصمیم گیری شده و تخصیص داده می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹ 03 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مسعود شفیعی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیشوا گفت: جلسات شورای برنامه‌ریزی فارغ از بودجه و اعتبار، برای رصد و راهبری فعالیت‌ها تشکیل می‌شود و کمیته برنامه‌ریزی نیز متناظر با آن در سطح شهرستان عمل می‌کند.

وی گفت: همکاران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظفند به فراخور موضوعات، در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها شرکت کرده و تصمیمات مقتضی را برای توسعه مناطق اتخاذ کنند.

وی افزود: امسال ظرفیتی در قانون بودجه در بند ذیل تبصره ۸ ایجاد شده و این‌ اختیار را در خصوص درصدی از اعتبارات ارزش افزوده می‌دهد که متفاوت از سال‌های قبل به طور مستقیم در شورای برنامه‌ریزی تصمیم گیری شده و تخصیص داده شود.

شفیعی گفت: منابع ابلاغی در استان تکافوی نیازهای هیچ کدام از شهرستان ها را نمی‌کند و باید در کمیته برنامه‌ریزی اصل اولویت‌بندی را در نظر گرفت.

وی اظهار داشت: به غیر از پیش بینی اعتبارات تملک دارایی، برخی پروژه‌های شهرستان در قالب پروژه‌های دستگاه‌های استانی پیش‌بینی شده که لازم است پیگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به لزوم توجه به پیشرفت و توسعه شهرستان پیشوا گفت: با تعیین سه پروژه‌ اولویت‌دار پیشوا و معرفی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل صددرصدی آنها تامین و تخصیص داده می‌شود.

توسعه پیشوا در سایه توجه به حوزه کشاورزی و دامپروری میسر می‌شود
فرماندار پیشوا نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به پیشران‌های اقتصادی شهرستان در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند منطقه را تقویت و توسعه بخشد.

حسین عباسی افزود:با گذشت ۱۰ سال از مستقل شدن پیشوا، این شهرستان نیازمند اصلاح ساختار ادارات است که با توجه به انتظارات و مطالبات مردم و همچنین افزایش مهاجرت‌ و جمعیت، ضروری است این ساختار به‌روزرسانی و امکانات و منابع انسانی مورد نیاز دستگاه‌ها تامین شود.

وی گفت: طی سال های ۹۷ و ۹۸ با روند رو به رشدی در بحث اعتبارات و تخصیص آن روبرو بودیم ولی در حوزه جذب اعتبارات نیازمند اهتمام و پیگیری جدی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: پروژه‌های روستایی، حوزه راه، ورزش از جمله راه دسترسی، انشعابات و روشنایی استادیوم ورزشی، بیمارستان، احداث مجتمع فرهنگی هنری، مطالعات و احداث پایگاه میراث فرهنگی‌ قلعه ایرج، احداث سایت اداری و ساختمان اداری فرمانداری از جمله پروژه‌های مهم شهرستان بوده و پیگیری‌های زیادی در این راستا صورت گرفته است.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار