خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا این مذهبیون بودند که با نمایش شور و شعور حسینی همواره، یاری گر جهادی بیماران و در صف اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند و امسال نیز این عزم را در مراسمات مذهبی خود نشان دادند.
کد خبر: ۹۸۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ 17 August 2021

به گزارش تابناک قم، این دومین محرمیست که در دوران عجیب و سیاه کرونا شروع میشود؛ کرونایی که تصور میرفت با دو ماه ماسک زدن و تحمل دوری‌ها از بین میرود، اما اکنون باید در تاریخ بنویسند که مردم آن زمان دوسال با ویروسی مرگبار زندگی کردند.

هنوز محرم‌الحرام فرا نرسیده بود که زمزمه غرولند‌های ضدمذهبیون فضای مجازی و زندگی واقعی را پر کرد. زمزمه افرادی که به طرز عجیبی زمانی که جاده‌های شمال از شلوغی و ترافیک در حال انفجار هستند یا زمانی که هتل‌های کیش دیگر جای سوزن انداختن ندارند، سکوت کرده‌اند و انگار اصلا کرونایی نیست و جهان در خوشی بسر میبرد، اما نزدیک محرم که میشود مجالس اهل بیت را منشا اصلی بیماری میدانند و کسانی را که تا کنون در سفر بودند به خانه‌نشینی دعوت میکنند.

این در حالیست که اگر گاهی نیم نگاهی به مجالس بیندازند متوجه میشوند که در هیئت‌ها مثل جاده شمال و سواحل جنوب و شمال نیست و مردم حداقل یک متر باهم فاصله دارند و انتظامات مراسم اجازه پایین آوردن ماسک را نمیدهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در سخنرانی اخیر خود مجالس عزای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را مایه برکت و جلب رحمت الهی دانستند و افزودند: ملت و کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارد، اما در برگزاری آن‌ها باید شیوه‌نامه‌ها با کمال دقت و شدت مراعات شود.

ایشان برگزارکنندگان جلسات و آحاد شرکت‌کنندگان را به رعایت ضوابط و فاصله‌ها توصیه و تأکید کردند: نگذارید مجالس حسینی موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود.

همچنین بیان کردند: همه این توصیه‌ها اسبابی هستند که موفقیت آن‌ها در گرو عنایت خداوند قادر و حکیم است و مجالس عزاداری نیز مکان و زمینه خوبی برای این توسلات و استغفار‌ها است.

طبق فرمایشات رهبری، و برای اثبات شعور حسینی و انقلابی، اکثر هیئت‌ها و مجالس عزاداری در استان قم با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک برپا میشود و مسلما خطر کمتری از کنسرت‌ها، سفر‌ها و مهمانی‌ها دارد.

خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا این مذهبیون بودند که با نمایش شور و شعور حسینی همواره، یاری گر جهادی بیماران و در صف اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند و امسال نیز این عزم را در مراسمات مذهبی خود نشان دادند.

امید است با دعای عزاداران حسینی در این ماه مقدس، سایه منحوس کرونا از سر مردم جهان کنار برود تا همه در فضایی آرام از نظر روانی هم به تفریحات و هم به مجالس مذهبی خود برسند و کسی سعی در سرکوب دیگری نداشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار